تامین اجتماعی ۲۵۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کرد

تهران (پانا) - معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور اعلام کرد ۲۵۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با همکاری سازمان‌های برنامه و بودجه و هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت شد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تامین اجتماعی ۲۵۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کرد

به گزارش سازمان تامین اجتماعی، مهدی اسلامی روز پنجشنبه با اشاره به تغییر سازوکار سهم پرداخت یارانه دارو در طرح دارویار اظهار کرد: باید مبلغی در حدود سه هزار میلیارد تومان بابت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی از محل طرح دارویار، به طور مستقیم توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب این داروخانه‌ها واریز می‌شد که تاکنون مبلغ یادشده پرداخت شده است.

وی افزود: بخش باقی‌مانده این مطالبات، به سبب کامل نبودن اطلاعات برخی داروخانه‌های طرف قرارداد هنوز واریز نشده که از داروخانه‌ها خواسته‌ایم برای تکمیل اطلاعات از جمله اطلاعات حساب بانکی داروخانه‌ها شامل شماره حساب بانکی و شماره شبا که باید با اطلاعات مالک پروانه داروخانه و شناسه ملی مطابقت داشته باشد، هرچه سریع‌تر به مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها مراجعه کنند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: قسمتی از مطالبات این داروخانه‌ها مربوط به مطالبات یک تا دو ماه از محل سهم دارویی سازمان تأمین‌‍‌اجتماعی نیز به زودی به حساب آنها واریز می شود.

براساس این گزارش، پیش از این و در اجرای طرح دارویار، یارانه دارو از طریق سازمان‌های بیمه‌گر و پس از تأمین اعتبار و پرداخت تعهدات سازمان برنامه و بودجه و بر مبنای عملکرد داروخانه‌ها در اجرای این طرح، به حساب داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه‌ها واریز می‌شد.

به‌موجب تصمیم جدید سازمان برنامه و بودجه، مقرر شده تا از این پس یارانه دارو، به‌طور مستقیم از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب داروخانه‌ها واریز شود.

در اجرای توافق بیمه‌های پایه و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و حسب الزام قانونی سازمان هدفمندسازی، برای پرداخت یارانه دارو به داروخانه‌ها، ضروری است اطلاعات حساب بانکی داروخانه‌ها شامل شماره حساب بانکی، و شماره شبا با اطلاعات مالک پروانه داروخانه و شناسه ملی مطابقت داشته باشد.

اکنون سازمان تأمین‌اجتماعی با ۵۰ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار