ویس کرمی در گفت‌و‌گو با پانا:

صرف استیضاح و به چالش کشیدن وزرا،‌ پاک کردن صورت مساله است

اقدامات وزیر آموزش و پرورش قابل دفاع است و باید فرصت کافی برای اجرا داده شود

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه صرف استیضاح و به چالش کشیدن وزرا،‌ پاک کردن صورت مساله است، گفت ما باید به وزرا، فرصت کافی و مشورت دهیم تا بتوانند برنامه‌هایی که باید اجرا کنند را عملیاتی کنند.

کد مطلب: ۱۴۲۱۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
صرف استیضاح و به چالش کشیدن وزرا،‌ پاک کردن صورت مساله است

فاطمه بیک‌پور - مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به اظهار کرد: «وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه گسترده است که مشکلاتی هم از دولت قبل به ارث برده است. یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش موضوع عدم ثبات مدیریت وزارتخانه بوده است که موجب شد برنامه‌ریزی برای آینده با مشکل مواجه شود. برای اجرای سند تحول بنیادین حدود 14 قانون نیاز است که باید به صورت لایحه تقدیم مجلس شود؛ یعنی وزیر باید با تمرکز و زمان کافی برای این کار برنامه‌ریزی کند و ظرفیت کارشناسی خود را به کار گیرد.»

وی افزود: «یکی دیگر از مشکلات کمبود نیروی انسانی است که به سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی وابسته است یعنی حتی اگر وزیر اراده کند که این مشکل رفع شود، بدون نظر این دو سازمان نمی‌تواند کاری انجام دهد.»

این عضو کمیسیون آموزش گفت: «نکته دیگر هم روش برخورد با کم‌کاری‌های احتمالی است که باید در نظر داشته باشیم آیا اولین قدم، استیضاح است؟ چه عاملی باعث شده است که دوستان راهکارهای سهل‌تر را کنار گذاشته و آخرین راه را برگزینند.»

نماینده مردم خرم آباد در مجلس ادامه داد: «من فکر می‌کنم اقدامات دکتر صحرایی در این مدت اقدامات خوب و جسورانه‌ای بوده است و نسبت به چند ماه مسئولیت، حرکات خوب و مفیدی در وزارت آموزش و پرورش انجام داده‌اند و باید فرصت کافی به ایشان داده شود تا سایر اهداف خود را عملیاتی کند.»

وی با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های مجلس رفع خلاهای قانونی است، افزود: «صرف استیضاح و به چالش کشیدن وزرا،‌ پاک کردن صورت مساله است. به نظر می‌رسد همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ما باید به وزیر جدید فرصت کافی دهیم و به ایشان مشورت دهیم تا بتواند برنامه‌هایی که باید اجرا کند را اجرایی کند.»

ویس کرمی تاکید کرد: «استیضاح در زمان فعلی یک زمان‌نشناسی به معنای واقعی کلمه است و نتیجه‌ای برای کشور و آموزش و پرورش ندارد. با توجه به اقدامات چند ماه اخیر، می‌توان گفت اقدامات وزیر قابل دفاع است و باید فرصت کافی به ایشان داده شود تا بتواند بقیه برنامه‌ها را پیاده کند.»

وی استیضاح را ناکارآمد دانست و گفت: «با این دیدگاه هیچ وقت آموزش و پرورش ما به سروسامان نخواهد رسید چون ظاهرا برخی از نمایندگان مجلس توقع معجزه دارند. امیدواریم با سوال و جلسات توجیهی این موضوع به یک سرانجام خیر برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار