صحرایی در پاسخ به پانا:

بودجه آموزش و پرورش بر مبنای برنامه هفتم توسعه تنظیم می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش بر مبنای برنامه هفتم توسعه تنظیم می‌شود، گفت تقویت کیفیت آموزش، اجرای سند تحول بنیادین و تقویت مدارس دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۴۳۱۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بودجه آموزش و پرورش بر مبنای برنامه هفتم توسعه تنظیم می‌شود

پرویز پیکری - رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص توزیع شیر در مدارس، اظهار کرد: توزیع شیر پس از یک وقفه بیش از ده سال آغاز شد. امروز در دولت گزارشی ارائه کردم؛ در مجموع از بیش از ۸ میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی، امروز ۷۰ درصد شیر دریافت می‌کنند. البته پراکندگی در استان‌های مختلف؛ متفاوت است.

وی افزود: ۱۲ استان پوشش ۱۰۰ درصدی دارند، ۷ استان تا ۷۰ درصد پوشش دادند، ۴ استان در هفته آینده قراردادهایشان نهایی می‌شود و ۴ استان هم متاسفانه هیچ یک از شرکت‌های لبنی به آنها شیر ندادند. در جلسه امروز دولت از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کردم که با این صنایع صحبت کنند. ایشان فرمودند این صنایع لبنی معرفی شوند امروز از این تریبون اسمی از آنها نمی‌برم اما حتما این شرکت‌هایی که به مدارس شیر تخصیص ندادند را به وزیر جهاد کشاورزی معرفی خواهم کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پانا درباره تنظیم بودجه آموزش و پرورش براساس برنامه هفتم توسعه، گفت: برنامه هفتم توسعه به گواه متخصصان آموزش و پرورش، قوی‌ترین برنامه بعد از انقلاب است. ما در این برنامه قریب به ۳۰ حکم درمورد آموزش و پرورش داریم که در قالب چند ماده اختصاصی آمده است؛ تقویت کیفیت آموزش، تقویت اجرای سند تحول بنیادین و تقویت مدارس دولتی در دستور کار قرار گرفته است. لایحه بودجه امسال دو مرحله‌‌ای است بنابراین باید به جداول مراجعه کنیم. قول سازمان برنامه و بودجه این است که بر مبنای احکامی که در برنامه هفتم آمده است، بودجه آموزش و پرورش را تنظیم کنیم.

وی درباره هوشمندسازی مدارس نیز گفت: در برنامه هفتم اتصال تمامی مدارس کشور به اینترنت پر سرعت از طریق فیبر نوری پیش‌بینی شده است و اکنون هم با پیشرفت فیبرنوری اولویت با مدارس بوده و این کار در مسیر اجرایی است.

راهی جز آزمون برای تبدیل وضعیت وجود ندارد

صحرایی در خصوص وضعیت معلمان خرید خدمات نیز بیان کرد: سال گذشته توافق شده بود که سال تحصیلی 1401-1402 سال پایان به کارگیری نیروهای خرید خدمات در نظام آموزش و پرورش باشد. با وجود اینکه ردیف‌های استخدامی خوبی تعلق گرفته بود و قریب به 4 هزار نفر از نیروهای خرید خدماتی در آزمون قبول شدند، اما باز هم در سال جدید به دلیل کمبود نیروی انسانی با کسب اجازه از آقای رئیس جمهور، از نیروهای خرید خدمات استفاده کردیم. راهی جز آزمون برای تبدیل وضعیت وجود ندارد. البته خدمات این عزیزان قابل تقدیر است.

وی درباره صدور مجوز برای مدارس غیردولتی نیز گفت: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با درگاه ملی مجوزها همکاری دارد. سازمان‌های زیرمجموعه کار خود را برای صدور مجوزهای الکترونیکی آغاز کرده‌اند. برخی از آنها باید مجوز خود را از روش‌های دیگری اخذ کنند چون ماهیت حاکمیتی دارند و مطمئن هستیم که مشکل به صورت زیرساختی حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار