رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

کارسوق‌ها برنامه‌های صرفا آموزشی کتاب‌محور را به پژوهشی، تحقیقاتی‌ و نوآور تغییر داده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نقش کارسوق‌ها در تغییر مفهوم فوق‌برنامه‌ها از کلاس‌های صرفا آموزشی کتاب‌محور به برنامه‌های پژوهشی، تحقیقاتی‌، خلاقیت و نوآوری محور را بسیار مهم دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۱۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کارسوق‌ها برنامه‌های صرفا آموزشی کتاب‌محور را به پژوهشی، تحقیقاتی‌ و نوآور تغییر داده است

‌به گزارش روابط عمومی ‌سازمان ملی پرروش استعدادهای درخشان، ‌الهام یاوری در آیین اختتامیه ششمین کارسوق ملی مهندسی ژنتیک ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوره اول سمپاد کشور که در زنجان برگزار شد با بیان این‌که خداوند به صورت ویژه به کسانی که با استعداد‌، باهوش‌، دارای اراده و پشت‌کار قوی بوده و خیرخواه همه هستند توجه دارد و یک مسیر ویژه را به آن‌ها نشان می‌دهد، گفت: خداوند این انسان‌ها را دوست دارد و ثواب دنیا و آخرت را نصیب آنان می‌کند.

‌یاوری با اشاره به آیه‌ای از قرآن‌ کریم، اظهار کرد: دو نوع زندگی وجود دارد، نخست، آن شکل از زندگی که در طلب پاداش‌های دنیوی بوده و دوم زندگی که در طلب پاداش‌های اخروی است.

وی در تشریح نوع اول زندگی، آن را سرشار از موفقیت‌های دنیوی، مدارج بالای دانشگاهی، امکانات و اختراعات دانست که در راستای رفاه، حقوق و درآمد بیشتر در دنیا است که پیچیده و بزرگ نیست و افراد بسیاری به آن دست پیدا می‌کنند.

یاوری تصریح کرد: زمانی که از سطحی پایین‌تر، نگاه کنیم ممکن است احساس شود زرق و برق مادیات دنیوی، زندگی ما را زیباتر و ماندگارتر خواهد ساخت ولی در حقیقت، این اتفاقات گذرا و موقتی بوده و برای انسان منفعت پایداری ندارد.

‌رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با اشاره به نوع دیگری از زندگی که شبیه زندگی دنیوی است گفت: افرادی که این سبک از زندگی را انتخاب می‌کنند نیز برای به‌دست آوردن مادیات تلاش می‌کنند و دنبال موفقیت هستند اما هدف آن‌ها چیز دیگری بوده و اراده‌ آنان ثواب آخرت است بنابر‌این از داشته‌های خود، در مسیر صحیح استفاده کرده‌، شأن خود را پاس داشته و به مقام قرب الهی می‌رسند.

یاوری در ادامه‌ نقش کارسوق‌ها در تغییر مفهوم فوق‌برنامه‌ها از کلاس‌های صرفا آموزشی کتاب‌محور به برنامه‌های پژوهشی، تحقیقاتی‌، خلاقیت و نوآوری‌محور را بسیار مهم دانست که در نهایت انتخاب صحیح‌تر مسیر زندگی تحصیلی را در پی دارد و فرصتی برای تقویت و بازپروری مهارت‌های اجتماعی‌، فرهنگی‌، هنری و ... را دربردارد.

وی با بیان این‌که کارسوق ملی مهندسی ژنتیک‌، پرمخاطب‌ترین کارسوق سمپاد است حضور تیم‌های برگزیده از شهرهای تربت حیدریه‌، ایذه، دزفول، بهبهان‌، خوی، بابل، زاهدان و اصفهان را نشانه‌‌هایی از ارتقای سطح دانش‌های مرتبط با علوم زیست‌فناوری در تمامی مدارس استعدادهای درخشان توصیف کرد که توجه به رشد ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنبادین را نشان می‌دهد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار