آموزش دهندگان در ریشه کنی بی سوادی نقش اصلی و اساسی را ایفا می کنند

کرج (پانا)- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش البرز درنشست صمیمی آموزش دهندگان البرزی گفت آموزش دهندگان در برنامه ریشه کنی بی سوادی نقش اصلی و اساسی را ایفا می کنند.

کد مطلب: ۱۴۲۱۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش دهندگان در ریشه کنی بی سوادی نقش اصلی و اساسی را ایفا می کنند

رسول جمشیدی اول معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی در این نشست گفت:یکی از ارکان توسعه کشور ، آموزش و سواد است که در برنامه هفتم توسعه برنامه های نهضت سوادآموزی با نگاه گام دوم انقلاب طراحی خواهد شد.

وی افزایش درصد باسوادی کشور از ۴۸٫۵ درصد به ۹۴٫۷ را مرهون زحمات جهادی آموزشیاران و آموزش دهندگان دانست و افزود: آموزش دهندگان نقش اصلی و اساسی در برنامه ریشه کنی بی سوادی را ایفا می کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اهمیت سوادآموزی در نگاه نبی مکرم اسلام تصریح کرد: تعلیم و تربیت، تعالی جویانه و تدریجی است و ثمره زحمات آموزش دهندگان در دهه های گذشته، در افزایش نرخ باسوادی و چهره‌های موفق سوادآموزی متبلور است.

وی شناسایی و جذب افراد کم سواد و بیسواد را بسیار سخت و مشکل دانست و اضافه کرد: آموزش دهندگان دانش تخصص آموزش بزرگسالان که با پیچیدگی های خاصی رو به رو است را دارا هستند که نقش موثری در آگاهی بخشی به جامعه را دارند.

جمشیدی اظهارکرد: هدف نهضت سوادآموزی تنها آموزش خواندن و نوشتن نیست ، آموزش خواندن و نوشتن یک وسیله ای برای آگاهی و ایفای نقش موثرتر فرد در جامعه است.

وی بر تولید محتوا بر اساس نیازهای بومی و محلی تاکید کرد و گفت: از مهمترین برنامه های نهضت سوادآموزی برای حضور موثر سوادآموزان ، تلفیق سواد و مهارت و توسعه مراکز یادگیری محلی است که با تلاش آموزش دهندگان که در خط مقدم سوادآموزی هستند، میسر خواهد شد.

در ادامه، جلسه به صورت پرسش و پاسخ ادامه یافت و آموزش دهندگان به بیان مشکلات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار