آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فاروج

بجنورد(پانا)- آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فاروج امروز با حضور رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ، جمعی از مقامات و مسئولان قضایی، امام جمعه و تنی چند از مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۰۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فاروج

در این مراسم ضمن تجلیل از زحمات و تلاش های سیدحجت صفدری،رئیس سابق دادگستری فاروج، «عبدالرضا هدایتی نیا» بعنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معارفه شد.

حجت الاسلام رضا براتی زاده ، تعامل راهگشا و سازنده با ائمه جمعه و جماعات و مدیران دستگاه اجرایی و سایر نهادها و ارگان ها، تلاش در راستای احقاق حق،صیانت از حقوق عامه و تحقق زمینه های اجرای عدالت، رفع اطاله دادرسی، پیشگیری از وقوع جرم، گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش حجم ورودی و موجودی پرونده ها و انجام دقیق وظایف،مسؤولیت ها،مأموریت ها، سیاست ها و برنامه های دستگاه قضایی از جمله مقررات سند تحول قضایی را از مهمترین اولویت ها و انتظارات دستگاه قضایی استان از مدیر جدید دادگستری این شهرستان عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به مبانی و فلسفه گردش مدیریت ها طی دوره های زمانی مختلف خاطر نشان کرد: بدون شک هر گونه تغییر و تحول در دستگاه قضایی در راستای بهبود شاخص های عملکردی صورت می پذیرد و یکی از سیاست ها و برنامه های دستگاه قضایی این است که بر اساس نگرش ها، رویکردها، معیارها،ضوابط و منطبق با مقررات و متناسب با نیازها و ظرفیت ها و نوع مأموریت ها در این موارد اقدام و عمل می کند.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید در خصوص مطالبات عمومی و بحق مردم همواره پاسخگو و پیگیر باشند، افزود: مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی مهمترین رکن اعتمادآفرین حاکمیت هستند و ممکن است در هر حوزه قضایی و به فراخور وضعیت اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی، مطالباتی مطرح شود که بعنوان بعضا بعنوان نگرانی و دغدغه اصلی آن منطقه به شمار می رود لذا پیگیری این قبیل مسائل تا حصول نتیجه مطلوب باید در اولویت مدیران قضایی باشد.

براتی زاده؛ افزایش کمی و کیفی برخی جرائم از قبیل سرقت را در سطح کشوری و استانی، همچنان بعنوان یک نگرانی مهم دستگاه قضایی برشمرد و تلاش در جهت پیشگیری و مقابله با این موارد را یک مطالبه جدی مردمی تلقی و خاطرنشان کرد.

رئیس‌ کل دادگستری استان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی برای اجرای سیاست های پیشگیرانه، نیاز به همکاری و همراهی دارد، بیان کرد: برخورد با جرائمی مانند سرقت و نیز مقابله با عوامل مخل نظم و امنیت و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار مدیران قضایی قرار گیرد و در مسیر اجرای سیاست های پیشگیرانه از همه ظرفیت های ممکن از جمله توانمندی های ائمه جمعه و جماعات و دیگر دستگاه هایی که دارای قابلیت های مساعدت و حمایت هستند به نحو شایسته استفاده شود.

مقام عالی قضایی استان گفت: هر چه برای مردم تلاش شود و به آنها پاسخگو باشیم و از طرفی در انعکاس عملکردها و فعالیت ها قوی و دقیق عمل کنیم می توانیم شاهد بالا رفتن سطح اعتماد افکار عمومی در جامعه باشیم.

وی در خصوص افزایش رو به رشد جرم سرقت مجددا متذکر شد: این قبیل جرائم واقعا مردم را اذیت می‌کند و مؤلفه‌های امنیتی و احساس روانی امنیت در جامعه را در سطوح مختلف تحت تأثیر قرار می دهد لذا در حال حاضر مدیران قضایی به ویژه قضات اجرای احکام و ناظر زندان باید در ابعاد پیشگیری و مقابله حسب مورد با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و دیگر بخش های دستگاه قضایی هماهنگ باشند و در موارد مقتضی تلاش شود با اعمال محدودیت های قانونی و سختگیری های بیشتر در موارد بهره مندی از تأسیسات قانونی مانند اعطا مرخصی، آزادی مشروط، عفو و بند باز، مخاطرات و تهدیدات را به حداقل برسانند.

خبرنگار : مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار