خانه فرهنگ بیرجند افتتاح شد

بیرجند (پانا) - خانه فرهنگ بیرجند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۱۹۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
خانه فرهنگ بیرجند افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: عملیات اجرایی خانه فرهنگ بیرجند سال ۱۳۹۰ آغاز شد و با اعتباری که در سفر استانی رئیس جمهور تخصیص یافت، تکمیل شد.

علی فرخنده اظهار کرد: برای ساخت این مجموعه با ۲ هزار مترمربع زیربنا، ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده و دارای نگارخانه، سالن کنفرانس، اتاق‌های آموزشی و اداری است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش فضا‌های فرهنگی خراسان جنوبی افزود: پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام استان در هشت شهرستان قاینات، سربیشه، نهبندان، بیرجند، خوسف، طبس، بشرویه و سرایان است که قدمت آن‌ها به سال ۸۴ بر می‌گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پایین‌ترین پیشرفت فیزیکی مربوط به پروژه تالار شهر در بیرجند با هفت درصد و بالاترین پیشرفت فیزیکی مربوط به پروژه مجتمع فرهنگی هنری سربیشه با ۷۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه نهضتی در اجرا و تکمیل پروژه‌های فرهنگی استان شکل گرفته است عنوان کرد: سالن پلاتو نهبندان و مجتمع‌های فرهنگی سرایان و بشرویه نیز از محل اعتبار سفر اول رئیس جمهور به استان در حال اجرا است.

فرخنده گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی نیز اختصاص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های فرهنگی استان مصوب شد که باید طی ۲ سال تخصیص یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر دو روزه به خراسان جنوبی از مجتمع فرهنگی هنری علامه فرزان بیرجند نیز بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار