مدیر آموزش و پرورش منطقه۳:

شهدا اصیل‌ترین، ناب‌ترین و خالص‌ترین الگوهای کشور هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ٣ تهران عنوان کرد شهدا اصیل‌ترین، ناب‌ترین و خالص‌ترین الگوهای کشور هستند.

کد مطلب: ۱۴۱۹۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شهدا اصیل‌ترین، ناب‌ترین و خالص‌ترین الگوهای کشور هستند

سید رضا میرزاده مدیر آموزش و پرورش منطقه۳ تهران در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری دومین دوره اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور در سال جاری در گفت و گو با پانا بیان کرد: هدف از این سفر معنوی علاوه بر آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد فضای تعاملی بین مربیان و دانش آموزان است.

وی یکی از مولفه های سند تحول بنیادین را تغییر محیط های یادگیری دانست و تصریح کرد: تربیت یک فرآیند پیچیده است و برای تحقق این مهم باید سند تحول بنیادین چراغ راه ما باشد و در همین راستا فضایی که در این اردوی معنوی ایجاد می شود موقعیتی ناب برای یادگیری بهتر دانش آموزان فراهم می شود.

میرزاده با بیان اینکه دلهای نوجوانان و جوانان همانند زمینی حاصلخیز آماده کاشت بذر آگاهی است افزود: با استفاده مناسب از فضای متفاوت فرهنگی که در مناطق عملیاتی وجود دارد، می توان ضمن روایت جانفشانی فرزندان ایران اسلامی، در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گام های موثرتری برداریم و فضای متفاوت تعاملی با دانش آموزان برقرار کنیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه۳ شهدا را اصیل ترین، ناب ترین و خالص ترین الگوهایی که در کشور داریم خواند و گفت: برای شکل گیری هویت در نوجوانان و جوانان نیاز به الگوسازی مناسب داریم که شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بهترین الگو هستند و با مطالعه در زندگینامه آنها به بزرگی و عظمت روح این عزیزان بیش از پیش پی می بریم.

وی اظهار کرد: دانش آموزان در سفر معنوی راهیان نور می توانند با مطالعه در زندگینامه یک شهید در طول این سفر، ضمن آشنایی با اندیشه های شهید، در پایان سفر چند سطری درباره دریافت خود از این شهید بنویسند و شایسته است که این دست نوشته ها در نمایشگاهی در معرض دید اولیاء و دیگر دانش آموزان قرار گیرد.

میرزاده با اشاره به احادیث ائمه معصومین(ع) در خصوص آداب تربیت فرزند، گفت: امام علی (ع) در مورد لزوم تطبیق تربیت فرزندان با زمان خویش می فرمایند: فرزندانتان را به انجام آداب خودتان وا ندارید؛ زیرا آنان برای زمانی، غیر از زمان شما آفریده شده اند؛ بنابراین از این کلام معصوم این نتیجه حاصل می شود که باید با فرزندانمان به زبان خودشان صحبت کنیم تا بتوانیم تعامل موثرتری با نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار