رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

باید دریافت مدرک تحصیلی در گرو یادگیری مهارت باشد‌

تهران (پانا) - رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت آموزش اخلاق و مهارت در کنار علم گفت‌ اخلاق و رفتار معلم است که انسان را می‌سازد بنابراین باید علم نافع به بچه‌ها آموخته شود.

کد مطلب: ۱۴۱۸۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
باید دریافت مدرک تحصیلی در گرو یادگیری مهارت باشد‌

‌حجت‌الاسلام محسن قرائتی در آیین استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: ۵۰ سال تجربه معلمی دارم و پای تخته هستم و با این تجربه ۵۰ ساله معتقدم متن کتاب‌های دانشگاه فرهنگیان باید از تجربیات معلمان باشد.

وی با بیان اینکه اعتقاد عمیق به دانشگاه فرهنگیان دارم‌، خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش با حفظ سمت باید یا رهبر یا رئیس‌جمهوری باشد. چون وظیفه نسل نو 《یزکیهم و یعلمهم》‌ است که این‌امر، تجربه و قدرت می‌خواهد.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اهمیت جایگاه معلم و با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمود من یک‌ معلم هستم، تاکید کرد: هر کاری در هر حوزه‌ای که بخواهیم انجام دهیم، یک طرفش باید مربوط به آموزش و پرورش باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه معلمی شغل نیست بلکه عبادت است،‌ گفت: معلم مثل امام جماعت است که شغل نیست و فقط یک قدم جلوتر از بقیه می‌ایستد.

وی با بیان اینکه معلمان، علم را در جامعه و در بین‌ نسل نو پخش می‌کنند، اظهار کرد: در اسلام، فارغ‌التحصیل نداریم پس هیچ وقت خود را فارغ‌التحصیل ندانید. علم نافع یاد بگیرید و به نسل نو یاد بدهید.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه بچه‌ها در دست شما امانت هستند پس در این امانت، خیانت نکنید، خاطرنشان کرد: هر چه در کتاب‌ها مفید است را به دانش‌آموزان بگویید و بقیه را حذف کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه یادگیری مهارت باید جزو درس و مدرک تحصیلی شود، افزود: بر روی مهارت‌آموزی کار کنید. این رفتار معلم است که انسان را می‌سازد نه علم او؛ حضور بی‌نظیر جمعیت میلیونی در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نه به خاطر علم بلکه به دلیل اخلاق آن شهید بود.

وی تاکید کرد: باید به سمتی برویم که هم علم‌ مفید بیاموزیم و هم دریافت مدرک تحصیلی در گرو یادگیری مهارت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار