استاندار خراسان‌شمالی:

تنگناهای تعهدات ارزی صادرات به زودی حل می‌شود

بجنورد (پانا) - استاندار خراسان‌شمالی گفت با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم صادرکنندگان و کارآفرینان تعهدات ارزی است ، انشالله تنگناهای تعهدات ارزی صادرات به زودی حل می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۷۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تنگناهای تعهدات ارزی صادرات به زودی حل می‌شود

محمدرضا حسین نژاد در نشست با اعضای کانون کارآفرینان برتر استان بیان کرد: در دو سال گذشته بیشترین تمرکز دولت بر ارتباط استانها برای صادرات به کشورهای همسایه بود که می تواند گام مهمی برای افزایش صادرات تلقی شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برقراری عدالت مالیاتی که جزو دغدغه های مهم صادرکنندگان و کارآفرینان بود، گفت: بررسی دقیق تر موضوع مالیات در راستای شفافیت اظهارنامه ها باید انجام شود زیرا در مسیر افزایش تولید، افزایش مالیات توجیه ندارد.

حسین نژاد به یکی دیگر از دغدغه های کارآفرینان که حوزه توسعه راه ها است نیز اشاره ای کرد و افزود: راه به عنوان یکی از مهم ترین ارکان توسعه تلقی می شود که میانگین رشد و توسعه راه های روستایی استان در چند سال گذشته ۱۲ درصد بوده اما هم اکنون این آمار دو درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان تا شهریورماه سال آینده در محدوده خراسان شمالی به اتمام می رسد.

حسین نژاد توجه کانون کارآفرینان برتر به حوزه فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در بخش فرهنگی، این کانون باید بتواند راهنمای خوبی برای مردم باشد و با یک حرکت حساب شده و درست، حلقه اتصال با بخش دولتی و مردم را رقم بزند.

وی، تحول در تولید و حمایت خاص از تولیدکنندگان و صادرکنندگان را مورد توجه قرار داد و گفت: این اقدام توسط مجموعه کارآفرینان برتر می تواند انجام شود تا شاهد افزایش بازاریابی و اشتغال باشیم.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: اصناف و شرکت ها تنها 8 درصد مالیات را پرداخت می کنند و بیشترین بار بر دوش صنایع بزرگ است.

محمدرضا حسین نژاد در ادامه اظهار کرد: با دستور کار کارشناسی شده، درصدد هستیم فشار بر روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان را کاهش دهیم.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی، حوزه تعهدات ارزی، بانکی و مالی را جزو مهم ترین دغدغه های کارآفرینان ذکر کرد و گفت: اقدامات ما در مسیر پیگیری و تسهیل امور خواهد بود.

ناصر فخر موحدی افزود: یکی از اقدامات کارفرینان برتر می تواند رسیدگی به واحد‌هایی باشد که با ظرفیت کامل کار نمی کنند که این مهم نقش موثری در افزایش صادرات خواهد داشت

وی ادامه داد: با توجه به پویایی مجموعه کارآفرینان، تفکر و تعمیق در پیگیری امور و ارائه راهکار خصوصیت بارز این مجموعه است که می تواند راهگشای بسیاری از موضوعات باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار