گذری بر زندگی شهید دانش آموز رضا بهمن

ساوه (پانا) _ شهید رضا بهمن از جمله دانش‌آموزانی بود که در جبهه حق علیه باطل حضور یافت و به فیض شهادت رسید.

کد مطلب: ۱۴۱۷۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی شهید دانش آموز رضا بهمن

شهید رضا بهمن در بیست مهر ۱۳۴۱ در شهرستان ساوه از توابع استان مرکزی دیده به جهان گشود، او پسری متدین و مذهبی بود و زمانی که جنگ ایران و عراق شروع شد، خون در رگ‌های او می‌جوشید تا برای دفاع از وطنش، راهی جبهه شود.
به سپاه علاقه‌مند بود و دلش می‌خواست پاسدار شود و سرانجام به عضویت سپاه درآمد و پس از مدتی به عنوان فرمانده دسته راهی جبهه و به خرمشهر اعزام شد، شهر خون و مبارزه، موسم عملیات بیت المقدس دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱رسید ، او در گردان امام علی (علیه السلام ) از تیپ ۲۲ بدر خدمت می‌کرد.
در دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ بر اثر اصابت ترکش که بنا بود بین او و آسمان پل بزند، در همان عملیات به ملاقاتش آمد و او را به شهادت رساند، محل شهادت وی خرمشهر بود و پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید :

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از حمد و ثنای خداوند تبارک و تعالی و درود بی‌پایان بر شهدای اسلام و آرزوی سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و طول عمر رهبر کبیر انقلاب اسلامی‌ تا ظهور ولی‌عصر حجه ‌بن ‌الحسن(عجل الله تعالی فرجه الشریف)اینجانب رضا بهمن فرزند حسین صادره از ساوه و ساکن ساوه به یگانگی خداوند و نبوت جمیع انبیاء و خاتمیت حضرت محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و ولایت و عصمت ائمه اثنی‌عشر(علیهم السلام) و حضرت فاطمه زهرا(صلی الله) و به کلیه عقاید اسلامیه، چه اصول و چه فروع، اقرار دارم ...

دانش‌آموز خبرنگار: سارا شفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار