امام‌جمعه بخش خاوران:

جوانان و دانش‌آموزان موتور متحرکه هر جامعه هستند

شهرری‌یک (پانا) - امام جمعه بخش‌خاوران، جوانان را موتور متحرکه هر جامعه دانست و در رابطه با اتفاقات اخیر غزه گفت، ما باید قبل از اینکه دشمن حقایق را وارونه به ملت و جوانان انتقال بدهد، حقایق را به‌درستی اعلام‌کنیم و در نظر داشته‌باشیم که آگاه‌سازی اصولی جوانان، آینده‌ای بهتر را در پی خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۴۱۷۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
جوانان و دانش‌آموزان موتور متحرکه هر جامعه هستند

حجت السلام والمسلمین جعفر طزری، امام جمعه بخش‌خاوران در حاشیه مراسم دیدار با مدیران و معاونین پرورشی در فرهنگسرای مهر و ماه قیامدشت، ناآگاهی نسل جوان را مشکل بزرگی دانست و اذعان کرد: بی‌تفاوتی یا ناآگاهی نسبت‌ به مسائل دنیای اسلام یکی از مشکلات نسل جوان است. وظیفه ما در این رابطه تبیین درست مسائل اسلام و کشورهای مسلمان برای دانش‌آموزان، خصوصا مسئله فلسطین است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین در رابطه با اتفاقات اخیر غزه بیان‌کرد: متاسفانه تا کنون تبیین درستی انجام نشده و برخی از سلبریتی‌ها با شعار نه‌به‌جنگ، طوری وانمود می‌کنند که انگار مردم فلسطین مجرم اصلی هستند در صورتی که باید پاسخ بدهند اول چه کسی جنگ را شروع کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طزری آگاه‌سازی جوانان نسبت‌ به مسئله فلسطین را مهم دانست و اظهار کرد: هرگاه که بتوانیم جوانان را نسبت به مسئله فلسطین و دنیای اسلام آگاه کنیم؛ آن‌‌وقت می‌توانیم از آنها انتظار داشته‌باشیم نسبت‌به اتفاقات اخیر بی تفاوت نباشند. البته قابل ذکر است که عده‌‌ی زیادی از دانشجویان و دانش‌آموزان در همان ابتدای امر اسرائیل را محکوم کردند و از فلسطین حمایت‌کردند.

امام جمعه قیامدشت جوانان را موتور متحرکه هر نظامی دانست و ادامه‌ داد: جوانان موتور متحرکه هر جامعه هستند و اگر حکومت و نظامی‌، بخواهد که پیشرفت کند باید جوانان در آن نظام، حضور موثری داشته‌باشند؛ چرا که آینده در دستان جوانان و دانش‌آموزان ماست.

وی انتقال صحیح حقایق را مهم خواند و تأکید کرد: ما باید قبل از اینکه دشمن حقایق را وارونه انتقال بدهد، حقایق را به‌درستی اعلام کنیم. به طور مثال فلسطین، سرزمین مردم آن بود و یه ملتی از سایر نقاط جهان جمع شدند و مردم بومی آن را خارج‌کردند و با همین جمله ظلم و زوری که نسبت‌به مردم فلسطین واقع‌شده آشکار می‌گردد.

امام جمعه بخش خاوران، ارتباط‌گیری اصحاب رسانه با جوانان را مسئله‌ای مهم خواند و افزود: برا‌ی آگاه‌سازی جوانان و دانش‌آموزان باید ارتباط میان صاحب تریبون‌ها، اصحاب رسانه و افرادی که از واقعیت خبر دارند حفظ شود؛ همچنین لازم‌است این ارتباط افزایش هم پیدا کند. یکی از این‌برنامه‌ها مراسماتی ‌هست که توسط بسیج و نهاد‌های مذهبی در مدارس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر طزری رفع فاصله بین مدارس و نهاد‌های انقلابی را در امر آگاه‌سازی دانش‌آموزان تاثیر گذار دانست و عنوان‌کرد: نباید بین نهاد‌های انقلابی و مدارس فاصله ایجاد شود؛ چرا که دشمن این فاصله را پر می‌کند و اگر این فاصله توسط نهاد‌های مذهبی پر شود باعث افزایش آگاهی و آشکار شدن حقیقت می‌شود.

طزری با اشاره به شکست سخت اسرائیل بیان کرد: غزه در نقطه‌ای است که بعد از ۷۰ سال مقاومت در آن قرار گرفته و اکنون درفلسطین جوانانی حضور دارند که دیدند و شنیدند که پدران خود چه ستم‌هایی کشیده‌اند و به فضل خدا توانسته‌اند ضربه‌کاری سختی را به اسرائیل بزنند و این رژیم غاصب شکستی را دچار شده که هیچوقت توانایی جبران آن را نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز از مقاومتی صحبت می‌کنم که در چه کودک ده ساله، چه پیرمرد ۷۰ ساله وجود دارد و جوانان این انتقام که محو کردن اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی است را به سرانجام می‌رسانند و جوانان جای جای دنیا نیز امروز دیدند که در پرتو مقاومت می‌توان سخت‌ترین کار‌ها را به سرانجام رساند. مردم غزه درس بزرگی گرفتند که می‌توانند از مشکلات بزرگتر از این هم به فضل خدا غلبه کنند؛ از طرفی این ابتکار عملی که در غزه صورت گرفت، پیامی را به تمام مسلمانان آزادی خواه رساند که شما هم می‌تواند در پرتو مقاومت به خواسته‌های خود برسید.

دانش‌آموز خبرنگار: سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار