مدیر آموزش و پرورش ناحیه‌یک شهرری:

به بال‌های پرورشی و تربیتی مدرسه باید به‌صورت مساوی توجه کرد

شهرری‌یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری در دیدار مدیران و معاونین پرورشی با امام جمعه قیامدشت، برپایی نماز را مهمترین بحث تربیتی در مدرسه خواند و بر توجه مساوی به بال‌های پرورشی و تربیتی مدرسه و اهتمام لازم در راستای برگزاری نماز جماعت در مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
به بال‌های پرورشی و تربیتی مدرسه باید به‌صورت مساوی توجه کرد

حسین سعیدی یکتا، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک‌ شهرری فضای آموزشی و کمبود نیروی انسانی را عمده معضل شهر قیامدشت دانست و اظهار کرد: عمده معضل ما در قیامدشت، بحث فضای آموزشی و مشکلاتی در رابطه با نیرو انسانی است. بنده در ماه گذشته هفته‌ای یک روز در قیامدشت حضور داشتم و سعی بر این‌است که در ماه‌های آینده نیز در مدارس حضور داشته‌ باشیم و ارتباط خود را با همکاران حفظ‌کنیم.

سعیدی یکتا، دغدغه‌مندی امام جمعه بخش خاوران را مهم دانست و اذعان کرد: قابل ذکر است که امام‌جمعه بخش خاوران، رئیس شورای فرهنگ‌عمومی شهر هستند و دغدغه‌مندی فرهنگی ایشان یکی از موضوعات مهمی است که آموزش و پرورش را نیز دغدغه‌مند کرده‌است و تلاش بر این‌است در کنار امام جمعه که روحیه انقلابی خوبی دارند و همکاری‌های شما مدیران و معاونین سنگر فرهنگی و مذهبی کشور را حفظ کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری، حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه را یک مسئله تربیتی دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان مدرسه سیدرضی در هفته گذشته حضور خوب و چشمگیری در نمازجمعه داشتند و قطعا حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه پیامد‌های مثبتی را به‌همراه خواهدداشت. حضور در نماز جمعه یک موضوع عبادی است که از این به بعد به موضوع تربیتی هم تبدیل می‌شود.

وی خلاقیت معاونین پرورشی را در رابطه با حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه، جالب توجه دانست و افزود: اگر کادر آموزشی در کنار دانش‌آموزان در نماز جمعه حضور موثر داشته‌باشند، می‌توان نماز جمعه را به اردو و مراسمی آموزشی تبدیل‌کرد تا دانش‌آموزان با حضور در این اردو اطلاعات خود در رابطه با احکام دینی افزایش‌دهند؛ از طرفی معاونین‌پرورشی با خوش‌ذوقی می‌توانند با این اردو خاطره مثبتی را در ذهن دانش‌آموزان ایجاد کنند.

حسین سعیدی یکتا، از همکاران خواست تا توجه بیشتری به مسائل‌مذهبی و انقلابی داشته باشند و تأکید کرد: باید توجه بیشتری روی موضوعات ملی، انقلابی، مذهبی و اعیاد صورت پذیرد. در بحث موضوعات تربیتی می‌توان گفت که همکاران باید جشن‌های انقلابی و راهپیمایی‌ها را جدی بگیرند و به بال‌های پرورشی و تربیتی مدرسه باید به‌صورت مساوی توجه کرد و لازم‌است همکاران اهتمام لازم‌را دررابطه با برگزاری نماز در مدارس به‌عمل آورند.

یکتا، نقش معاونین پرورشی در برنامه ۱۳ آبان را نقشی بسزا دانست و عنوان‌کرد: از همکاران خواستاریم تا در روز ۱۳ آبان حضور پرشوری داشته‌باشند چراکه این برنامه باید به‌صورت جشنی با نشاط و با شعار‌هایی مناسب برگزار‌ بشود. معاونین پرورشی باتوجه به برنامه ۱۳ آبان باید تمهیدات خود را از همین روزها شروع‌کنند و بچه‌ها به ساخت دست‌سازه و پرچم تشویق‌ شوند.

وی با اشاره به صحبت‌های صورت گرفته با شهرداری خاطرنشان‌کرد: با همکاری شهرداری قرار بر این است که بیلبورد‌هایی در قیامدشت در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و دانش‌آموزان نخبه در عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در روز ۱۳ آبان به دوستان خود معرفی بشوند و از آنها تقدیر صورت‌گیرد.

سعیدی یکتا، نماز را مهمترین بحث تربیتی دانست و ادامه‌داد: در حال‌حاضر مهمترین بحث تربیتی در مدارس، بحث نماز است که اگر از طرف مسئولین مدارس جدی گرفته بشود از طرف دانش‌آموزان هم جدی گرفته‌خواهد شد. نباید نماز در مدارس به دلیل نبود پیش‌نماز تعطیل بشود. نماز موضوعی‌است که برگزاری آن در مدارس به‌سادگی قابل انجام‌است.

این‌ مقام‌مسئول در پایان بااشاره به‌بحث حجاب در مدارس دخترانه گفت: همکاران در مدارس دخترانه باید سعی کنند تا با امر به معروف و نهی از منکر، دانش‌آموزان را به داشتن حجاب کامل و مناسب دعوت کنند و نکته مهم‌ این‌است که گل کار ما در این ۳ماه است؛ ان‌شاءالله مواردی که گفته شد را جدی بگیرید و روی حجاب دانش‌آموزان دختر توجه بیشتری داشته‌باشید چراکه بحث حجاب در مدارس قانون است و همه ما باید خادم قانون باشیم.

دانش‌آموزخبرنگار: سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار