معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست:

طرح احیای تالاب نئور موفقیت‌آمیز است

اردبیل (پانا) - معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت اجرای طرح حمایت و احیای تالاب نئور موفقیت‌آمیز است.

کد مطلب: ۱۴۱۷۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح احیای تالاب نئور موفقیت‌آمیز است

مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در جریان بازدید از تالاب حفاظت شده نئور، از موفقیت‌آمیز بودن طرح احیای این تالاب خبر داد.

وی با اشاره به انجام عملیات پاکسازی و مبارزه فیزیکی و بیولوژیکی با گونه‌های مهاجم جانوری کاراس و گیاهی مریوفیلوم در تالاب نئور که از ۲ سال گذشته به صورت جدی و مستمر شروع شده است، اظهار کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد این اقدامات نتیجه‌بخش و مؤثر بوده و امیدواریم در صورت ادامه این روند شاهد اتفاقات خوب در راستای احیای کامل تالاب نئور باشیم.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از تالاب کوهستانی «آت‌گلی» مشگین‌شهر نیز بازدید کرد و با توجه به ارزش اقتصادی این تالاب در دامنه سبلان و وابسته بودن معیشت جوامع محلی و عشایر و بهره‌برداران حاشیه تالاب، جذب گردشگر را یکی از خدمات اکوسیستمی باارزش این تالاب برشمرد.

ذوالجودی، حفاظت و احیای تالاب‌ها را از برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور برشمرده و بر لزوم احیای تالاب‌ها و تأمین حقابه محیط زیستی آنها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار