مدیر دبیرستان دخترانه شایستگان ملارد در المپیاد ورزشی:

داشتن روحیه سالم و پیشرفت علمی تنها با ورزش امکان‌پذیر است

ملارد (پانا) - مدیر دبیرستان دخترانه شایستگان ملارد در همایش ورزشی، داشتن روحیه سالم، با‌نشاط و پیشرفت علمی را با ورزش کردن و تربیت بدنی امکان‌پذیر دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۷۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
داشتن روحیه سالم و پیشرفت علمی تنها با ورزش امکان‌پذیر است

وحیده میرترابی، مدیر دبیرستان شایستگان ملارد در رابطه با فواید برگزاری المپیاد ورزشی در مدارس بیان کرد: طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، یکی از بهترین و مهم‌ترین طرح‌ها است که باعث رشد و پیشرفت سطح ورزشی و فرهنگی دانش‌آموزان می‌شود. این طرح با غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آنان نقشی بسزا دارد. المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در راستای سند تحول بنیادین است، زیرا تربیت نسلی شاداب، قوی، با‌ اراده و خود‌باور در اجرای علمی و دقیق المپیاد‌های ورزشی درون‌ مدرسه‌ای محقق می‌شود.

وی داشتن روحیه‌ای سالم را تنها با ورزش کردن امکان پذیر دانست و عنوان کرد: هدف از المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، بالابردن سطح آمادگی جسمانی دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه و افزایش گرایش دانش‌آموزان به مدرسه، شادابی و نشاط در بین دانش‌آموزان با رویکرد روان شناختی و تربیتی، افزایش مسئولیت‌پذیری و تقویت روحیه تعاون و نشاط دانش‌آموزان است.

میرترابی تأکید کرد: دانش‌آموزان با ورزش‌کردن و تقویت روحیه و نشاط خود می‌توانند گامی بزرگ در جهت رشد جامعه از لحاظ فرهنگی و ورزشی بردارند، زیرا جامعه‌ای که با ورزش‌کردن بتواند خود را بالا ببرد، قطعا می‌تواند در رشد جامعه خود نیز نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر شایستگان ملارد، آمادگی جسمانی و داشتن روحیه سالم دانش‌آموزان را یک امر بسیار مهم و ضروری بر‌شمرد و گفت: دانش‌آموزی که قدرت جسمانی بسیار قوی داشته باشد قطعا از روحیه سالم و با‌ نشاطی برخوردار است و می‌تواند گامی مثبت در جهت پیشرفت علمی خود بردارد. تربیت بدنی و ورزش در مفهوم، یک معنی بسیار پیچیده‌ای دارد که با اعتلای آن، روابط افراد جامعه و سلامت جسم و روح استحکام می‌یابد. ورزش کردن و داشتن روحیه سالم، یکی از نیاز‌های مهم فطری انسان‌ها است که امروزه باید بسیار به آن توجه داشت.

وحیده میرترابی، مدیر دبیرستان شایستگان ملارد در پایان مطرح کرد: از جمله اهداف نظام آموزش و پرورش کشور، تربیت نسلی شاداب و با نشاط است که در کنار فراگیری علوم مختلف، از سلامتی، تحرک و پویایی لازم برخوردار باشند. مدارس کشور به‌عنوان اصلی‌ترین پایگاه‌های تعلیم و تربیت مورد توجه مدیران آموزش و پرورش هستند و در کانون توجه برنامه‌ریزی و طراحان تعلیم و تربیت قرار دارند. مسابقات ورزشی از دیر‌باز از ابزار‌های بسیار قوی برای رشد و تعالی دانش‌آموزان در حوزه آموزش و پرورش بوده‌اند. امید است با پیشرفت‌های ورزشی، علمی و فرهنگی گامی بزرگ در جهت پیشرفت جامعه برداریم.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار