مدرس بخش نمایشنامه‌خوانی جشنواره امید فردا مطرح کرد

نگاه نوین دانش‌آموزان به متون فاخر شاهنامه در جشنواره «امید فردا»

تهران (پانا) - مدرس بخش نمایشنامه‌خوانی جشنواره امید فردا در حاشیه اختتامیه این جشنواره، از کیفیت آثار سخن گفت و نگاه امروزی دانش‌آموزان به متون فاخر را تحسین کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
نگاه نوین دانش‌آموزان به متون فاخر شاهنامه در جشنواره «امید فردا»

افسانه هنرور، مدرس نمایشنامه‌خوانی در حاشیه اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا، در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد:« آثار بخشی که من داوری کردم بسیار خوب بود. نکته مثبتی که امسال با آن مواجه هستیم این است که کارها نقد و بررسی می‌شود و این از ویژگی‌هایی بود که در سالهای گذشته جای خالی آن را حس می‌کردیم. دانش‌آموزان با دید امروزی به متون فاخری همچون شاهنامه پرداخته بودند که این بسیار مسرت‌بخش بود.»

وی در ادامه گفت:« از دیگر نکات مثبت این است که کلاس‌ها علاوه بر نقدوبررسی آثار، شامل کارگاه‌های آموزشی است و مدرس نکاتی را به بچها می‌گوید که بتوانند در آینده به کار ببرند.»

مدرس بخش نمایشنامه‌خوانی جشنواره امید فردا، همچنین افزود:« از مضامینی که امسال به آن توجه شده بود، مشکلاتی بود که دانش‌آموزان و مخصوصا قشر نوجوانان با آن روبرو هستند؛ مانند خشم، غم، درگیری با فضای مجازی و طرحواره‌هایی که راه پیشرفت دانش‌آموز را می‌بندد. همچنین موانع روانشناختی که عمده دانش‌آموزان با آنها روبرو هستند.»

وی در ادامه خاطرنشان‌ کرد:« از مسئولین برای تغییرات نو و مثبت تشکر می‌کنم و درخواست دارم که شیوه‌نامه‌ها تصحیح و شفاف‌سازی بشود. چقدر خوب است اگر این جشنواره‌ها شلوغ باشد و میزبان تعداد بیشتری از دانش‌آموزان مستعد باشیم؛ چرا که اینگونه جشنواره‌ها هم خواستگاهی برای عرضه مهارت‌ها و استعدادهای نوجوانان است.»

هنرور در پایان ضمن اشاره به مسئولیت دانش‌آموز خبرنگاران پانا در خصوص مسائل روز حوزه آموزش و پرورش گفت: «از دانش‌آموزان درخواست میکنم نسبت به خبرگزاری‌های دانش‌آموزی بی‌تفاوت نباشند. امروز خبرگزاری پانا می‌تواند پل ارتباطی دانش‌آموزان و آموزش و پرورش باشد. این یک تعامل مثبت، دوسویه و اثرگذار از جنس دانش‌آموزان را ایجاد می‌کند.»

دانش‌آموز خبرنگار: سپیده خسروآبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار