کارشناس سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کهریزک خبر داد:

اجرای طرح‌های سلامت و تندرستی در مدارس کهریزک

کهریزک(پانا) - کارشناس سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کهریزک از اجرای طرح‌های سلامت در مدارس خبر داد و بر همکاری بیش از پیش شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ ری با منطقه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح‌های سلامت و تندرستی در مدارس کهریزک

اولین جلسه کمیته سلامت مدارس کهریزک با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی، کارشناس سلامت آموزش و پرورش کهریزک، کارشناس مسئول واحد جوانان و مدارس، کارشناس مسئول تغذیه، کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و دیگر اعضاء کمیته در دفتر پرورشی اداره برگزار شد.

فاطمه شفیعی، کارشناس سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کهریزک به آغاز فعالیت پایگاه‌های تغذیه در مدارس اشاره کرد و گفت: پایگاه‌های تغذیه در مدارس شروع به کار کرده‌ است، متصدیان علاوه بر گذراندن دوره آموزشی توسط شبکه بهداشت و دریافت کارت بهداشت، یک دوره آموزشی صلاحیت حرفه‌ای نیز توسط واحد سلامت آموزش و پرورش کهریزک، برای این افراد برگزار خواهد شد.

شفیعی در ادامه افزود: بازدید مشترکی میان آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان از پایگاه‌ها انجام خواهد شد که بر اقلام و خوراکی‌ها و همچنین بهداشت محیط بوفه دیدار و نظارت بیشتری بر نحوه و نوع مواد غذایی عرضه شده صورت می‌گیرد.

کارشناس سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کهریزک اجرای طرح آهن یاری در مدارس را مفید دانست و خاطرنشان کرد: طرح آهن یاری به دلیل کمبود قرص آهن فقط برای مدارس دوره متوسطه دوم تامین شده و در حال اجراست و هفته‌ای یک بار تا16 هفته در کلاس درس بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود. اگر بودجه کافی باشد برای دانش‌آموزان متوسطه اول نیز این طرح اجرا خواهد شد.

شفیعی از اجرای طرح سفیران سلامت در نیمه دوم آبان ماه خبر داد و بیان کرد: طرح سفیران سلامت با هدف آموزش بهداشت به دانش‌آموزان شکل گرفته و هر دانش‌آموز پس از گذراندن دوره آموزشی موظف است آموزه‌های خود را به ۱۰ دانش آموز دیگر منتقل کند که این امر باعث می‌شود که دانش آموزان نیز مطالب را به خانواده‌ها انتقال دهند.

در پایان این جلسه، تصمیم‌گیری‌هایی درباره وارنیش فلوراید برای دندان‌های دانش‌آموزان دبستانی گرفته شد و پس از تامین مواد توسط شبکه بهداشت و درمان ری و دانشگاه علوم پزشکی تهران، این تصمیم در بهمن ماه اجرایی می شود.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا قلی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار