رئیس شورای عالی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران:

باید مراکزی برای تربیت نیروی تکنسین داشته‌باشیم

تهران (پانا) - رئیس شورای عالی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با تاکید بر نیاز بازارکار به تربیت نیروی تکنسین اظهار کرد باید مراکز تربیت تکنسین را در سطح کشور توسعه یابد تا افراد ماهر برای انجام کارعملی تربیت شوند.

کد مطلب: ۱۴۱۶۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
باید مراکزی  برای تربیت نیروی تکنسین داشته‌باشیم

محمد عُطاردیان؛ رئیس شورای عالی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر نیاز بازارکار به نیروی تکنسین گفت: «در ابتدا که اکثر دانشگاه‌های صنعتی تاسیس شد قرار نبود این مراکز محلی برای تربیت مهندس باشد بلکه قرار بود تکنسین و کارگر ماهر در این دانشگاه‌ها تربیت کنیم. بعد از مدتی این محل‌ها تبدیل به دانشگاه شد و مهندسان بسیاری در آن‌ها تربیت شد که از نیاز بازار کار بیشتر است. بسیاری از مهندسان فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها نیز به دلیل این عدم نیاز جامعه به مهندس در بازار کار جذب نشدند.»

مهندسان به عنوان نیروی تکنسین کار می‌کنند

رئیس شورای عالی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با اشاره به نبود بازارکار برای مهندسان بیان کرد: «امروز در جامعه شاهد هستیم که مهندسان با وجود عدم آموزش عملی به عنوان نیروی تکنسین مشغول به کار هستند. این مسئله یکی از مشکلات ما در زمینه عدم وجود نیروی کار تکنسین و ماهر در جامعه است.»

عُطاردیان در ادامه از نیاز کشور به مراکزی برای تربیت نیروی تکنسین خبر داد و افزود: «ما در سطح کشور آموزش فنی‌وحرفه‌ای و را در زیر مجموعه‌ وزارت کارورفاه‌اجتماعی داریم که برای آموزش نیروی تکنسین مناسب نیستند. در سطح کشور هیچ مرکز و مرجعی برای تربیت و آموزش به نیروی تکنسین در نظر گرفته نشده‌است. باید محل تربیت تکنسین را در سطح کشور داشته باشیم تا افراد ماهر برای انجام کار عملی تربیت کنیم.»

دانشگاه و دبیرستان محل مناسبی برای تربیت نیروی تکنسین نیست

وی در زمینه آموزش نیروی تکنسین در دانشگاه و دبیرستان اظهار کرد: «آموزش نیروی تکنسین نباید در دانشگاه اتفاق بیفتد بلکه باید پیش از دانشگاه باشد. حتی می‌توان تربیت نیروی تکنسین را به وزارت آموزش‌وپرورش سپرد اما این به شرط آن است که این زمینه اجازه و اختیار را به آموزش‌وپرورش بدهند. البته امروز نیز در جامعه دبیرستان‌ها و هنرستان‌هایی را داریم که به خوبی به هنرجویان و دانش‌جویان خود آموزش می‌دهند. اما سطح آموزش این هنرستان‌ها به اندازه آموزش در اندازه کارگر ماهر است.»

محلی برای تربیت نیروی تکنسین

رئیس شورای عالی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران بر لزوم تربیت نیروی انسانی ماهر و تکنسین تاکید کرد و افزود: «باید در زمینه تربیت تکنسین توجه ویژه‌ای داشته باشیم. آموزش نیروی تکنسین باید در مراکزی مخصوص صورت بپذیرد. دانشگاه و دبیرستان فضای آموزش به افراد و تربیت تکنسین نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار