‌دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی خبر داد:

‌طرح جدید حل مساله بازماندگان از تحصیل به‌زودی اجرا می‌شود

تهران (پانا) - دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی خبر داد در رابطه با بازماندگان از تحصیل طرحی ۶ ماده‌ای آماده شده که در حال بررسی است و به‌زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
‌طرح جدید حل مساله بازماندگان از تحصیل به‌زودی اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حسن بروشکی در جلسه بررسی طرح جذب کودکان بازمانده از تحصیل این استان گفت: سیستان و بلوچستان شرایط خاص جغرافیایی را داراست که ۹۲۰۰ روستا را در خود جای داده و بالغ بر ۶ هزار روستا کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سسیستان و بلوچستان با بیان اینکه نبود زیرساخت‌ها در بحث جذب بازماندگان از تحصیل اصلی‌ترین مشکل حال حاضر است؛ اظهار کرد: کمبود مراکز و مجتمع‌های آموزشی شبانه‌روزی و همچنین لزوم توسعه طرح روستا‌مرکزی به صورت گسترده از اصلی‌ترین نیازمندی‌‌‌‌های جذب کودکان بازمانده از تحصیل است که تلاش می‌شود با ایجاد مراکز و مجتمع‌های آموزشی و مهارتی شبانه‌روزی به مرکزیت روستا این مهم و مشکل حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد ۵ هزار کلاس مجهز به آموزش آنلاین در سراسر این استان افزود: امسال قرار است در هر منطقه‌ای ۱۴۷ کلاس آموزشی از طریق آموزش آنلاین برگزار شود که می‌توان از این کلاس‌ها برای بحث جذب کودکان بازمانده از تحصیل نیز استفاده کرد.

در ادامه این جلسه حسینی دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور گفت: حل مسئله بازماندگان از تحصیل نیاز به یک عزم ملی و فراسازمانی دارد و باید برای به صفر رسیدن آن از همه ظرفیت‌های برون سازمانی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در رابطه با بازماندگان از تحصیل طرحی ۶ ماده‌ای آماده شده که در حال بررسی است و به‌زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

در پایان جلسه حسین اله‌وردی، دبیر کارگروه رصد و برنامه‌ریزی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور با اشاره به اجرای طرح احسان دانش در استان گفت: طرح احسان دانش از طرح‌هایی است که ظرفیت خوبی برای محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار دارد.

وی بیان کرد: در زیست‌بوم جدید تلاش خواهیم کرد در کنار آموزش‌‌‌‌های حضوری از طریق فضای مجازی‌ در مسیر تحقق عدالت آموزشی گام برداریم.

‌طرح احسان دانش در قالب یک تفاهم‌نامه چهارجانبه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ‌دانشگاه صنعتی شیراز و کانون دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) منعقد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار