معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس تاکید کرد؛

ضرورت مردمی‌سازی اماکن ورزشی استان فارس

شیراز (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از مردمی‌سازی اماکن ورزشی استان فارس در هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت بر مبنای این طرح که با عنوان طرح شهید خرازی نامیده می‌شود، مادران با دانش‌آموزان دختر خود می‌توانند روزهای پنجشنبه ساعت ٩ تا ١٢ و پدران با دانش‌آموزان پسر خود در روزهای جمعه ساعت ٩ تا ١٢ به صورت رایگان از فضاهای ورزشی استان فارس استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۴۱۵۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت مردمی‌سازی اماکن ورزشی استان فارس
سید کاظم حسینی، با بیان اینکه طرح شهید خرازی، در راستای اجرایی سازی نگاه سند تحول بنیادین به مدرسه، به عنوان کانون تربیت محله، اجرا شده است، اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح بتوان به پیشگیری از ابتلا دانش‌آموزان به آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.
حسینی از افتتاح ٣٧ پروژه ورزشی در استان فارس در هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: افتتاح یک سالن سقف بلند در شهرستان جویم، چند کلاس درس تربیت بدنی، یک استخر روباز، ٢٢ چمن مصنوعی در مدارس شهرستان‌های مختلف از جمله پروژه‌های افتتاح شده به شمار می‌رود.
وی از برگزاری بیش از ۵٠٠ برنامه ورزشی در مدارس استان فارس خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی دو استقامت، کوهپیمایی، والیبال غول آسا، فوتبال حبابی، طناب کشی در مدارس، از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
حسینی در خصوص اقدامات انجام شده در هفته تربیت بدنی گفت: برگزاری همایش پیاده روی ویژه کارکنان ادارات آموزش و پرورش، تجلیل از جانبازان، دیدار با خانواده زنده یاد نریمانی، شرکت در نماز جمعه، آغاز چهل و یکمین دوره مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای با عنوان امیدستان ورزش از جمله برنامه‌های انجام شده توسط معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در هفته تربیت بدنی و ورزش به شمار می‌رود.
حسینی ادامه داد: افتتاح کانون تندرستی و کلاس درس تربیت بدنی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، برگزاری مسابقات دارت و برج هیجان ویژه کارکنان اداره کل آموزش و پرورش فارس، افتتاحیه برنامه فرهنگی و ورزشی دختران آفتاب ویژه دانش‌آموزان دختر مدارس شبانه روزی، تجلیل از ادارات برتر ارزیابی حوزه تربیت بدنی و سلامت استان، تجلیل از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ورزشی از دیگر برنامه‌های انجام شده در هفته تربیت بدنی به شمار می‌رود.
حسینی با بیان اینکه سرانه ورزشی استان فارس ٢٩ صدم متر است و استان فارس در کل کشور در رتبه بیست و پنجم قرار دارد گفت: سرانه ورزشی کشور ۴۴ صدم متر است و استان فارس به عنوان یک استان پیشرو در فعالیت‌های ورزشی رتبه مناسبی در این رتبه بندی ندارد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس اظهار امیدواری کرد که با کمک اعتبار تخصیصی وزارت آموزش و پرورش، استانداری، شهرداری‌ها، مجلس شورای اسلامی، خیرین و اولیاء دانش‌آموزان بتوان به اجرای بهتر طرح شهید سلیمانی کمک کرد و شاهد افزایش فضاهای ورزشی استان بود.
به گفته وی در یک قرن گذشته تعداد فضاهای ورزشی استان فارس دویست و ۵٦ عدد بوده است و با توجه به افزایش ١۴٠ واحدی فضاهای ورزشی، در دو سال اخیر تعداد فضاهای ورزشی استان فارس به سیصد و ٩٦ واحد رسیده است.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس، اقدامات انجام شده در هفته تربیت بدنی را، نشانگر اهمیت ورزش برای سلامتی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که ورزش روزانه حداقل ٣٠ دقیقه، به عنوان یک فعالیت مناسب به برنامه‌ریزی مردم اضافه شود.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار