پورثانی: نگاه به تربیت باید با رویکرد کیفی باشد

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش در نشست مجازی هم‌اندیشی با معاونان پرورشی و مسئولان کانون‌های فرهنگی – تربیتی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان گفت‌ رشد و تعالی دانش‌آموزان، یکی از اهدف اصلی فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۵۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پورثانی: نگاه به تربیت باید با رویکرد کیفی باشد

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در این جلسه گفت: ۱۱۰ هزار مدرسه و ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که با احتساب آمار کودکان در کودکستان‌ها ۱۸ میلیون کودک و نوجوان در مدارس و کودکستان‌ها، تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت هستند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی و اعتبار مالی، لازمه کار مطلوب است اما نباید اصل موضوع و خلاقیت در فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را فراموش کنیم افزود: نتیجه‌گرایی و کمی‌گرایی افراطی موجب عدم شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: نگاه ما به تربیت باید با رویکرد کیفی باشد، دانش‌آموز‌محوری در فعالیت‌ها باید در اولویت باشد و برای دانش‌آموزان فضای گفتمانی داشته باشیم. همچنین باید ایجاد فضای مناسب برای تخلیه هیجانی دانش‌آموزان مدنظر قرار گیرد، تحول را خودمان می‌توانیم ایجاد کنیم چرا که فضا برای کارکردن هست و دانش‌آموزان ولی نعمتان ما هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار