محمد قاسمی در گفت‌وگو با پانا:

سینمای کوتاه درحال جان گرفتن است

سینمای کوتاه درحال بازگشت به جایگاه اصلی خود است

تهران (پانا) - بازیگر فیلم کوتاه مدیر مدرسه می‌گوید داستان فیلم مدیر مدرسه، ماجرای یک اتفاق و امیدی را روایت می‌کند که مدیر مدرسه به دانش آموزان به چشم یک فرزند نگاه می‌کند و میکائیل دیانی محترمانه موضوع داستان را به تصویر کشیده است.

کد مطلب: ۱۴۱۵۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سینمای کوتاه درحال جان گرفتن است

محمد قاسمی بازیگر فیلم کوتاه مدیر مدرسه به کارگردانی میکائیل دیانی که این روزها در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد در گفت‌و گو با پانا درباره فیلم کوتاه مدیر مدرسه گفت: «داستان فیلم مدیر مدرسه، ماجرای یک اتفاق و امیدی را روایت می‌کند که مدیر مدرسه به دانش آموزان به چشم یک فرزند نگاه می‌کند و پدیده سیاسی و اعتراضی در جامعه دارد. معتقدم میکائیل دیانی محترمانه موضوع داستان را به تصویر کشیده، بنظرم جسارت است که کارگردان در این مقطع فعلی چنین کاری را بسازد.»

وی در ادامه به استقبال از این رویداد هنری اشاره کرد و افرود: «باتوجه به فیلم‌هایی که تاکنون دیده‌ام می‌توانم بگویم سینمای کوتاه درحال جان گرفتن و بازگشت به جایگای اصلی خود است؛ اما موضوعی که اهمیت دارد این که فیلمسازان همچنان به سمت بسیاری از موضوعات نمی‌روند‌. اکثر فیلم‌ها دیالوگ نداشتند و نمی‌توان از آن‌ها توقع داشت که مخاطب عام پسند داشته باشد، به هر حال فیلم‌‌ها پیامی را به بیننده منتقل می‌کنند.»

قاسمی ادامه داد:«معتقدم در فیلمسازی هنر کارگردان این است که حرف خود را به زبان تصویر بیان کند؛ اما ماجرا اینجاست که برخی فیلم‌ها رنگ و بوی سیاه دارند و سرشار از ناامیدی هستند. سوال اینجاست آیا جامعه نیاز به دمیده شدن امید ندارد که ما در همین سینما بخندیم، بگرییم، عصبانی شویم، نقد کنیم و امیدواری داشته باشیم! اگر هنرمند امیدوار شود جامعه امیدوار می‌شود.»

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضور علاقه‌مندان در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: «الحمدالله استقبال خیلی خوب است و پاتوق فیلم کوتاهی که برگزار می‌شد توانست شرایط خیلی خوبی را بسازد. امسال جشنواره شرایط بهتری دارد که هنرمندان دوست دارند بیایند و فیلم بسازند.»

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ درحال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار