کلیات سند توسعه ورزش قهرمانی خراسان جنوبی مصوب شد

بیرجند (پانا) - استاندار بیرجند با تاکید بر رفع مشکلات و سرعت بهره‌برداری از 4 سالن ورزشی در استان گفت برای اولین بار کلیات سند توسعه ورزش قهرمانی استان مصوب شد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کلیات سند توسعه ورزش قهرمانی  خراسان جنوبی مصوب شد

جواد قناعت در شواری تربیت بدنی و ورزش استان افزود: کلیات سند توسعه ورزش قهرمانی استان تصویب شد و جزئیات به دستگاه ها ی اجرایی مربوط ارائه می شود تا در نهایت با بررسی های بیشتر مجموعه کاملی در اختیار داشته باشیم بنابراین در جلسه آینده این شورا برای تصویب جزئیات سند توسعه ورزش قهرمانی تصمیم‌گیری می کنیم.

قناعت برای دستورکارهای ارائه شده در این نشست دستوراتی داد و برای اولین مورد که مربوط به برق سالن ورزشی شمال شهر بیرجند بود گفت : برق این سالن با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانی هم برای تکمیل استخر شنای شهرستان خوسف اختصاص یافته که تاکنون ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار پرداخت شده و بقیه به‌زودی تخصیص می‌یابد تا این پروژه ورزشی آماده بهره‌برداری شود.

به گفته وی۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن ورزشی هزار و ۵۰۰ نفری فردوس از محل اعتبارات استانی اختصاص یافت که در اولین تخصیص‌ها پرداخت خواهد شد.

زمین چمن مجموعه ورزشی شهید شهپر بیرجند هم به گفته او نیاز به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که در اولین‌ تخصیص‌ها ۳۰ درصد آن تامین خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت : ۴۲ پروژه ورزشی با اعتبار 53 میلیلارد تومان از ابتدای آغاز کار دولت سیزدهم، در خراسان جنوبی به بهره برداری رسیده که با افتتاح این تعداد پروژه ۶۱ مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان اضافه شده است.

محسن قطبی در این جلسه هدف از تشکیل این شورا را مصوبه گرفتن تمامی اقدامات حوزه تربیت بدنی و ورزش عنوان کرد طوری که به گفته او تمامی طرح های حوزه ورزش چه مربوط به ورزش و جوانان باشد چه سایر ادارات و رشته هایی که قرار است در حوزه قهرمانی در استان فعالیت کنند باید این تاییدیه را از شورا دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۳۴ هزار و ۸۵۲ ورزشکار سازمان یافته وجود دارد افزود: در شش ماهه اول امسال ۹۸۸ برنامه در حوزه ورزش همگانی برگزار شده و ۴۷۴ رویداد از این تعداد برای روستاها برنامه ریزی شده است.

به گفته وی در ورزش قهرمانی ۲۵۳ مدال کشوری و ۱۴ مدال بین المللی طی این دوسال توسط ورزشکاران استان بدست آمده است
وی افزود: ۲۵۰ طرح ورزشی در سطح استان وجود دارد و اجرای ۸۱ طرح در دست اقدام است.

به گفته وی بیشترین پروژه های نیمه تمام ورزسی با ۱۴ مورد در نهبندان و۲۳ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصد در لیست اقدامان این اداره کل است
قطبی افزود: ۳۰ پروژه باقی مانده اولویت دار استان که حداقل ۵۰ درصد پیشرفت داشته ۲۵۰ میلیاردتومان اعتباردیگر برای تکمیل نیاز دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه از این ۳۰ پروژه، ده پروژه بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد ادامه داد : تکمیل و تجهیز خانه جوان بیرجند نمونه ای از این پروژه ها است که عملیات اجرایی آن از سال ۹۶ آغاز شده است .

قطبی با اشاره به پروژه های مشارکتی در مناطق مرزی با نهادهای انقلابی، خصوصی، خیرین و منابع متفرقه گفت: ۳۶ پروژه در سطح استان بااین شرایط و ارزش ۶۳ میلیارد تومان وجود دارد.

وی با اشاره به اعتبارات شهرستان ها گفت: دربشرویه، بیرجند، خوسف، زیرکوه، سرایان و نهبندان در حوزه اعتبارات نسبت به گذشته منفی هستیم و فرمانداران اعتبارات کمی را گذاشته اند.

قطبی با بیان اینکه بشترین اعتبارات را شهرستان قائنات در بحث ورزش گذاشته است، گفت: در کل ۲۴ درصد رشد اعتباری را نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته ایم.

وی گفت : ۱۰ پروژه در هفته تربیت بدنی امسال افتتاح می شود و این پروژه ها ۲۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه می کند که چمن مصنوعی علی آباد بیرجند،چمن مصنوعی همت آباد زیرکوه از جمله آنها است اعتبار هزینه شده برای این ۱۰ پروژه هم برابر ۱۶میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار