وزیر کشور در پایان جلسه شورای اجتماعی مطرح کرد؛

بررسی آسیب‌های اجتماعی و مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها

تهران (پانا) - وزیر کشور از بررسی حوزه آسیب‌های اجتماعی در مراکز دانشگاهی در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی آسیب‌های اجتماعی و مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها

احمد وحیدی در پایان جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در تشریح موارد مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: محور مطرح شده در این جلسه ر بررسی موضوعات اجتماعی و مسائل حوزه دانشگاه‌ها بود که با حضور وزیر علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این جلسه آمارهای مربوطه در قالب گزارش ارائه شد. خوشبختانه اقدامات خوبی در هر سه حوزه وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد در حوزه مسائل آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه محور اصلی برخی آسیب‌های اجتماعی که در دانشگاه‌ها وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت، گفت: همچنین درباره چگونگی رفع آنها و همچنین انجام اقداماتی در جهت تقویت مسائلی چون نشاط اجتماعی و گفت‌وگوهای اجتماعی بحث و بررسی شد. پیشنهادهایی از سوی هر سه مرکز مهم دانشگاهی ارائه شد تا در نهایت به راهکارهای موثر در این حوزه دست پیدا کنیم.

وحیدی در ادامه تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها با توجه به سطوح دانشگاهی مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در استان‌های مختلف متفاوت است. هر چند که آمارها بالا نبود اما آنچه که مورد توجه بود در مورد استفاده از مواد غیر مجاز مخدر بود که آثار سوء آن مورد بررسی و توجه قرار گرفت و همچنین اقدامات انجام شده در این حوزه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور گفت: همچنین برخی فرهنگ‌سازی‌هایی که تلاش می‌شود شکل بگیرد و ممکن است موجب ایجاد برخی مفاسد باشد مورد بحث قرار گرفت تا تلاش شود ممانعت از آنها اتفاق بیفتد. باید از ناهنجاری‌های اخلاقی و مصرف مواد مخدر در مراکز دانشجویی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از مباحث مورد بررسی نسبت به نکات مثبت حضور دانشجویان در حرکت‌های جمعی بود. حضور دانشجویان در مراسم مذهبی و فرهنگی و همچنین حضور در اردوهای راهیان پیشرفت و نور از نکات مثبت است که آمار و گزارش‌های خوبی وجود دارد که در این جلسه ارائه شد.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بررسی موضوع مهاجرت دانشجویان در این جلسه گفت: موضوع مهاجرت در این جلسه مورد گفت‌وگو قرار نگرفت و شاید در جلسات بعدی این موضوع مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار