دستگیری فعالان غیرمجاز ارزی در پایتخت

تهران (پانا) - جانشین پلیس تهران بزرگ از شناسایی محل فعالیت 5 فعال غیر مجاز ارزی با گردش مالی بیش از 153 میلیارد ریال طی دوماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری فعالان غیرمجاز ارزی در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مسعود مصدق درخصوص این خبر توضیح داد: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی در مبارزه با اخلال‌گران بازار ارز و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیر مجاز ارزی توسط افرادی در یک دفتر کار در محدوده نارمک تهران، عوامل این پلیس شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: تحقیقات اولیه نشان از این داشت، فردی با همکاری 4 تن از همدستانش از سال 1400 به خرید و فروش غیر مجاز ارز می‌پردازد و با توجه به سوابق موجود و اسناد جمع‌آوری شده مشخص شد متهمان در طی کمتر از دو ماه بیش از 300 هزار دلار آمریکا به ارزش 153 میلیارد و 600 میلیون ریال معاملات ارزی داشته‌اند.

این مقام ارشد پلیس افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی و استعلام‌های انجام شده مشخص شد متهمان از دلالان ارزی و 117 فقره حساب بانکی مرتبط با این افراد فعال هستند و این افراد اجاره کردن کارت ملی سایر افراد اقدام به خرید ارز سهمیه‌ای و سپس فروش آن به نرخ آزاد می‌کنند.

جانشین پلیس تهران گفت: با تکمیل تحقیقات پلیسی و پی‌جویی‌های انجام شده متهمان پس از هماهنگی‌های قضایی در مخفیگاهشان در محدوده نارمک تهران دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سردار مصدق از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره تلفن110 مرکز فوریت‌های پلیسی تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار