حاشیه‌نگاری خبرنگار پانا از سومین روز اردوی ملی دانش‌آموزخبرنگاران پسر؛

از انتخاب دانش‌آموزخبرنگاران به‌عنوان همیار خبری پلیس تا غرور دستاوردهای هسته‌ای

تهران (پانا) - سومین روز اردوی ملی دانش‌آموزخبرنگاران پسر پانا همراه با کارگاه‌های مختلف و حضور سخنرانانی از مسئولان بلندپایه کشور همراه بود و روزی سرشار از شوق خبرنگاری و به‌یادماندنی برای دانش‌آموزان به یادگار گذاشت.

کد مطلب: ۱۴۱۴۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
از انتخاب دانش‌آموزخبرنگاران به‌عنوان همیار خبری پلیس تا غرور دستاوردهای هسته‌ای

اردوی ملی دانش‌آموزخبرنگاران پسر پانا که از روز دوشنبه آغاز شده بود، امروز به ایستگاه سوم رسید. دانش‌آموزخبرنگاران مانند روزهای گذشته با انگیزه و هیجان فراوان در پی کسب مهارت رسانه‌ای بودند و با حضور هر کدام از اساتید دوره و مسئولان بلندپایه کشور به محل برگزاری اردو، هیجان و خوشحالی خود را ابراز می‌کردند.

سومین روز اردوی ملی دانش‌آموزخبرنگاران پانا تفاوتی با روزهای گذشته داشت و تفاوت امروز این بود که دانش‌آموزخبرنگاران نیز همراه با تمام مردم ایران اسلامی که امروز را عزای عمومی اعلام کرده‌اند از جنایت‌های غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین خشمگین بودند و بارها در برنامه‌های امروز انزجار خود از رژیم کودک‌کُش صهیونیستی را اعلام کردند که نمونه آن عدم دست زدن هنگام تشویق‌ها بود که همه تشویق‌ها را با ذکر صلوات انجام می‌دادند. همچنین دانش‌آموزخبرنگاران با خروش خودجوش خود در بخشی از اردوگاه شهید باهنر، شعارهایی علیه استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و اسرائیل سر داده و جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و در ادامه نیز پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند.

صرفه‌جویی 8 میلیارد دلاری در انرژی برق با استفاده از انرژی هسته‌ای

کارگاه‌های صبح به‌صورت گروهی برای دانش‌آموزخبرنگاران برگزار شده و آن‌ها برای شرکت در برنامه سخنرانی محمد اسلامی (معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی هسته‌ای) آماده می‌شدند.

اسلامی در این برنامه با بیان اینکه دانش‌آموزخبرنگاران پانا برای مقابله با ظلمت و سیاهی قدم برمی‌دارند به بیان برخی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی اتمی پرداخت.

وی با بیان اینکه دشمنان با القای اینکه ایران می‌خواهد سلاح هسته‌ای تولید کند، کشورمان را تحریم کرده بودند، افزود: تمام دستواردها و پیشرفت‌های هسته‌ای در سایه تلاش دانشمندان و جوانان غیور ایران اسلامی به دست آمده و از انرژی هسته‌ای در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، محیط زیست، انرژی برق و... استفاده می‌کنیم. 30 درصد از محصولات کشوارزی تولیدی کشورمان به هدر می‌رفت و 30 درصد از 120 میلیون تُن محصول، عدد بزرگی است اما با استفاده از فناوری انرژی هسته‌ای از این هدررفت جلوگیری شد. ضمن اینکه با تولید برق از انرژی هسته‌ای 8 میلیارد دلار صرفه‌جویی برای کشور به ارمغان آمد.

دانش‌آموزخبرنگاران که از شنیدن این خبرها هیجان‌زده شده و به کشورمان افتخار کرده و به خود می‌بالیدند در پایان سخنرانی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای، سوالاتی را از اسلامی پرسیدند که معاون رئیس‌جمهوری با متانت فراوان به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

برای خودتان هدف انتخاب کنید

حسینی بای، خبرنگار خبرگزاری صداوسیما میهمان بعدی دانش‌آموزخبرنگاران پسر پانا بود که با حضور وی در محل برنامه، شور و شوق خاصی در بین دانش‌آموزان ایجاد شد. حسینی بای در همان ابتدای صحبت‌هایش خطاب به دانش‌آموزخبرنگاران گفت که از همین الان هدف و تکلیف خود را روشن کنید. اگر کار خبرنگاری را انتخاب می‌کنید حتما باید سختی‌های این شغل که همراه با لذت است را نیز بپذیرید وگرنه از همین الان مسیر دیگری را انتخاب کنید.

وی با بیان خاطراتی از خبرنگارای که این شغل را از 25 سالگی آغاز کرده است به دانش‌آموزخبرنگاران پانا امیدواری داد که اگر با هدف و اراده در این مسیر گام بردارند حتما موفق خواهند شد.

آتش زدن پرچم اسرائیل

دانش‌آموزخبرنگاران پانا که برای اقامه نماز رفته بودند پس از آن به‌صورت خودجوش در بخشی از اردوگاه تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی علیه استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونسیتی نسبت به جنایت‌های اخیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی به‌ویژه عملیات دیشب در انفجار بیمارستان المعمدان، انزجار خود را اعلام و این جنایت را محکوم کرده و در انتها نیز پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند. این پرچم در ورودی محل برگزاری مراسم نیز به زمین گذاشته شده بود که هنگام ورود به سالن جلسه، آن را در زیر پای خود لِه می‌کردند.

سواد رسانه‌ای و اولویت در انتخاب

برنامه‌های بعدازظهر با تدریس استاد حق‌شناس آغاز شد. وی با بیان مثالی از مصرف مواد غذایی که بر حسب اولویت و علاقه است، اولویت در رسانه را نیز بیان کرد و گفت همواره با آگاهی و علاقه باید خبر درست را از نادرست تشخیص داد و در انتشار مطالب نیز دقت لازم را به عمل آورد.

دانش‌آموزخبرنگاران پانا، اثرگذارترین قشر برای نسل نوجوان و جوان جامعه هستند

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، اولین سخنران بعدازظهر امروز بود. وی با بیان اینکه دانش‌آموزخبرنگاران پانا برای تقویت ایمان در خود و امیدآفرینی در جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان تلاش کنند، گفت: شما نوجوان هستید و اثرگذارترین قشر برای نسل نوجوان و جوان جامعه هستید و گاهی اثرگذاری قلم شما شاید خیلی بیشتر از یک پزشک باشد.

وی بر مهارت‌آموزی تاکید کرد و گفت: در دوره متوسطه اول حتما مهارت‌های لازم را یاد گرفته و انتخاب رشته آگاهانه داشته باشید چون رشته و مسیر تحصیلی، آینده شما را تعیین می‌کند. دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز که به 2 بخش هنرستان و دبیرستان تقسیم می‌شوند، هنرستانی‌ها از هم‌اکنون مسیر شغلی خود را می‌دانند و دبیرستانی‌ها نیز علاوه بر درس باید مهارت‌های دیگر را آموخته و آماده ورود به دانشگاه شوند.

دانش‌آموزخبرنگاران پانا استقبال زیادی از سخنان کاظمی داشتند و همین امر سبب شد تا هنگام خروج او از محل برگزاری برنامه، دور معاون وزیر آموزش و پرورش جمع شوند.

خبرنگار همیار پلیس

سردار سعید منتظرالمهدی (سخنگوی فراجا)، یکی دیگر از میهمانان ویژه دانش‌آموزخبرنگاران پانا در سومین روز اردوی ملی بود. ابتدا کلیپی از تلاش‌ها و زحمات کادر نیروی انتظامی کشور پخش شد که بلافاصله بعد از پایان کلیپ، دانش‌آموزخبرنگاران با فریاد «نیروی انتظامی، تشکر تشکر» از زحمات و تلاش‌های جان‌برکفان انتظامی کشور قدردانی کردند.

سپس سخنگوی فراجا در سخنان کوتاهی از دوران دانش‌آموزی خود یاد کرد و گفت امروز با حضور در این اردوگاه به چند سال پیش بازگشتم. زمانی که دانش‌آموز بودم و در همین اردوگاه در اردوهای مختلف شرکت می‌کردم.

سردار منتظرالمهدی خطاب به دانش‌آموزخبرنگاران تاکید کرد که قدر این لحظات را بدانید چرا که این لحظات هیچ گاه تکرار نمی‌شوند و امروز در دورانی قرار دارید که هر چه در آینده برای خود و کشورمان می‌خواهید، امروز برای دستیابی به آن باید تلاش کنید و فراموش نکنید که لحظات خیلی زود می‌گذرند.

سخنگوی فراجا در ادامه از اهمیت امنیت و تلاش برای برداشتن موانع در رسیدن به هدف مورد نظر سخن گفت و خبر خوشی به دانش‌آموزخبرنگاران داد. وی گفت ساز و کاری در حال تنظیم است تا از ظرفیت دانش‌آموزخبرنگاران علاقه‌مند پانا به‌عنوان خبرنگار همیار پلیس استفاده شود که به‌زودی اعلام می‌شود.

ادامه کارگاه‌ها

سپس دانش‌آموزخبرنگاران به گروه‌های مختلف تقسیم شدند که بخشی در کارگاه‌ها حضور یافته و بخشی هم در بازی «تاما» شرکت کردند. از آنجایی که برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده توسط خبرگزاری پانا برای دانش‌آموزخبرنگاران هم متنوع و هم جذاب بود، دانش‌آموزخبرنگاران نیز از برنامه‌ها استقبال کرده و تا حد توان موضوعات را یادادشت و ضبط می‌کردند و شور و شوق از چهره آن‌ها نمایان بود.

یکی از دانش‌آموزخبرنگاران استان کرمان به پانا گفت «اردوی بسیار خوبی بود. اینکه یک مسئول بلندپایه کشور در بین دانش‌آموزان حضور یابد و به سوالات آنان پاسخ دهد، نشان از اهمیت کار خبرنگاری دارد و من این مسیر را ادامه خواهم داد.»

دانش‌آموزخبرنگار دیگری از زنجان به پانا گفت: «هرچند برنامه‌ها فشرده است اما تنوع و جذابیت آن‌ها باعث می‌شود که خستگی را احساس نکنیم و من خیلی خوشحالم که در این اردو حضور دارم.»

دانش‌آموزخبرنگار دیگری از آذربایجان شرقی به پانا گفت: «امیدوارم این دوره‌ها مستمر باشد تا همیشه از آموزش‌ها بهره‌مند شویم.»

بخش پایانی برنامه‌های روز سوم، اعطای پرچم افتخار به استان‌های مختلف بود. عملکرد دانش‌آموزخبرنگاران در طول این چند روز در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته بود که داورانی متشکل از مربیان سازمان نسبت به این عملکردها نمره داده و در نهایت نیز پرچم افتخار را به استان‌ها دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار