مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

راه شهدا، راه رستگاری در دنیا و آخرت است

مشهد(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت دانش‌آموزان این نکته را از من به یادگار داشته باشند، هرکس در هر جایی که هست اگر وظیفه خود را به درستی انجام دهد، حتی اگر در ظاهر موفق نشود قطعا پیروز میدان خواهد بود؛ و راه شهدا راه خوشبختی و رستگاری در دنیا و آخرت است.

کد مطلب: ۱۴۱۴۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
راه شهدا، راه رستگاری در دنیا و آخرت است

مراسم یادواره دانش آموزی سردار شهید شوشتری و شهید وحدت، در سالروز شهادت وی با همکاری رییس اداره شاهد و امور ایثارگران، اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 و دبیرستان شاهد شهید شوشتری و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونت آموزش ابتدایی استان و جمعی از روسای ادارات نواحی مشهد، فرزندان شهید شوشتری و مدیر، مربیان، معلمان و دانش آموزان دبیرستان شهید شوشتری، در سالن شهید سلیمانی بهشت رضا(ع) و در کنار قبور مطهر شهدا برگزار شد.

سید امیر شوشتری در سخنان خود با یادآوری سال های دفاع مقدس و حضور خود در عملیات والفجر 4 در منطقه ای در نزدیکی مریوان خاطره ای از سخنرانی امیدآفرین سردار شهید شوشتری در جمع رزمندگان را اینگونه بازگو کرد: امام حسین (ع) نیز در دشت کربلا و در واقعه ی عاشورا به ظاهر پیروز میدان نبود؛ اما بعد از 1400 سال هنوز محرم و عاشورا زنده است و دنیا را به لرزه در می آورد؛ من نیز ضمانت می کنم اگر هر یک از شما در جایگاه خود وظیفه خود را به درستی انجام دادید و کوتاهی نکردید به یقین پیروز هستید.

شوشتری در ادامه گفت: اکنون مردم غزه و نیروهای مقاومت نیز در چنین موقعیتی هستند و شما دانش آموزان نیز اگر به این توصیه عمل کنید موفق خواهید بود.

عباسی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 در سخنان خود شهید شوشتری را عامل وحدت بین شیعه و اهل سنت دانست و گفت: وحدت عنصر اصلی و مایه همگرایی جهان اسلام حول کلمه توحید و استکبارستیزی بر علیه نقطه متمرکز استکبار جهانی یعنی اسراییل است.

عباسی در ادامه گفت: مراسم یادواره شهدا عامل موثری در تربیت انقلابی نسل جوان و نوجوان است و باید به صورت ماهانه در همه مدارس برگزار شود.

در این مراسم مسئولین با اهدای لوح یابود از خانواده های معظم شهدا و آزادگان تقدیر به عمل آوردند و گروه سرود دبیرستان شهید شوشتری سرودی به نام اسطوره های سرخ را به یاد شهید شوشتری به صورت زنده اجرا کردند.

در پایان این مراسم فرزند شهید شوشتری از برگزاری این مراسم در کنار قبور مطهر شهدا قدردانی کرد و با بیان خاطراتی از پدر شهیدش نوجوانان حاضر در مراسم را به بررسی تاریخ تولد و شهادت شهدا دعوت کرد و گفت: این شهدا روزی مانند شما دانش آموز بودند و طوری زندگی کردند که مایه افتخار و الگوی ما شدند و اکنون نوبت ما است؛ باید این مسیر افتخار را ادامه دهیم و سختی ها را پشت سر بگذاریم تا روزی برسد که قدرت خود را با دانشمندان و نخبگان خود به جهان نشان بدهیم.

فرج الله شوشتری در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: شما ثمره ی انقلابی هستید که با شهادت مجموعه ای عظیم از بهترین و شجاع ترین انسان های 10 ساله تا 80 ساله به دست آمده است؛ آنها رفتند تا شما محصل های خوبی باشید و بهترین پزشک ها، بهترین مهندس ها، بهترین شاعرها و بهترین نویسنده ها برای ایران عزیزمان باشید.

پس از مراسم دانش آموزان به همراه مسئولین برای ادای احترام و با دردست داشتن شاخه های گل بر سر مزار شهدا و شهید شوشتری حاضر شدند و با عطر و گلاب مزار شهدا را غبار روبی کردند.

دانش آموز خبرنگار : ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار