معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

مشارکت داوطلبانه دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی رسما کلید خورد

تهران (پانا) - ‌موضوعات مربوط به برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه، فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی استان‌ها و نیروی انسانی در نشست مجازی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های کشور ‌بررسی شد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت داوطلبانه دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی رسما کلید خورد

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی در این نشست مجازی با ضمن تبریک ماه ربیع الاول، به برنامه فراگیر پرورشی مدرسه اشاره و اظهار کرد: موضوع برنامه فراگیر پرورشی دو موضوع مرتبط به‌هم دارد؛ محتوا و نحوه اجرا؛ رصد و پایش از جمله این موارد است. ابتدا باید در بخش محتوا مسلط‌تر شویم تا بتوانیم این برنامه را به‌صورت کامل اجرا کنیم.

وی افزود: در برنامه فراگیر پرورشی برای اولین بار به برنامه‌ها و افکار خود نظم بخشیدیم، گستردگی اهداف را محدود و منسجم کردیم و در اهداف برنامه‌های معاونت همسویی به‌وجود آوردیم.

باقرزاده گفت: وزیر آموزش و پرورش نیز اهداف برنامه فراگیر را در برنامه‌های خود مکررا بیان می‌کند و تاکید کرده است اهداف این برنامه در برنامه درسی نیز ذکر شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: توجیه و تبیین این برنامه برای تمام ارکان آموزش و پرورش مهم است چراکه اجرای این امر با اهتمام معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها شکل می‌گیرد.

وی اظهار کرد: برای تثبیت این برنامه در مدارس، مدیر مدرسه باید پای کار باشد. امسال ۲۰ هزار مدیر مدرسه جدید هستند لذا باید این برنامه را برای آنان نیز تبیین کنیم.

وی در ادامه ثبت حضور دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه در تشکل‌های دانش‌آموزی و ثبت کنشگری آنان در رویدادهای تربیتی و فرهنگی را از فعالیت‌های موثر دانست که در معاونت انجام می‌شود.

‌‌نشست دوم مجازی با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها فردا چهارشنبه ۲۶ مهر‌ برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار