وزیر دادگستری :

۲۰ دستگاه در حوزه کودکان مسئولیت دارند

تهران (پانا) - وزیر دادگستری با اشاره به قانون کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان گفت طبق این قوانین حدود ۲۰ دستگاه اجرایی مسئولیت مستقیم در این خصوص دارند که این امر نیازمند هماهنگی بین این دستگاه‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۱۲۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
۲۰ دستگاه در حوزه کودکان مسئولیت دارند

امین‌حسین رحیمی در آیین افتتاح اولین مجتمع شوق زندگی درخصوص افتتاح این مجتمع در تهران گفت: مجتمع شوق زندگی در کشور نماد همکاری جدی قوه قضاییه و دولت و مردم است. تشکل های مردم نهاد نیز یک ضلع این همکاری هستند لذا امر مبارکی است که بتوانیم بهترین بهره‌ها را از آن ببریم. وزارت دادگستری از سال گذشته پیگیر این امر بود که این مجتمع‌ها را با همکاری سایر نهادهای مرتبط در کشور تشکیل دهند. نمونه آن پیش‌تر در مشهد انجام شده بود، گرچه آن نمونه تفاوت جدی با این مجتمع دارد. آنجا به جز کار کودک درباره موضوعات سرپرستی نیز کارهایی انجام می‌شود اما این مجتمع اختصاصا برای کودکان و نوجوانان است.

رحیمی توضیح داد: اگر بهزیستی بچه‌ها را به خانواده ها دهد، باید این امر در موضوع فرزندخواندگی رسیدگی شود. گرچه در این مدت به دستور همکاران از روزنه قانون استفاده می‌شد و با دستور موقت این کار را می‌کردند؛ اما محل ابهام بود. مرجع ملی با همکاری دستگاها پیشنهاد اصلاح آیین نامه قانون را داد و بهار امسال اصلاح شد.

وی خاطرنشان کرد: قانون این اجازه را به سازمان بهزیستی داده است که پس از دستور دادستان و در اختیار قرار گرفتن کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، بهزیستی یا کودکان را خود نگه دارد، یا در اختیار مراکز شبه خانواده قرار دهد یا موقتا به خانواده‌ها بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار