معاون وزارت علوم:

پیش‌نویس آیین‌نامه نشان مسئولیت اجتماعی تدوین شد

تهران (پانا) - معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت براساس دستور رئیس‌جمهور به این وزارتخانه، پیش‌نویس آیین‌نامه نشان مسئولیت اجتماعی تهیه و تدوین شد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌نویس آیین‌نامه نشان مسئولیت اجتماعی تدوین شد

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری امروز چهارشنبه (۱۹مهر) در نشست با جمعی از استادان گروه معارف و استادان مدعو در دانشگاه شهرکرد گفت: نشان مسئولیت اجتماعی در سطح استادی، کلیت دانشگاه و دانشجویی طراحی شده است چرا که دانشگاه نسبت به جامعه پیرامونی خود و به حوادث و رویدادها، مسئول است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، افزود: دانشگاه در راستای مسئولیت اجتماعی باید مسائل حوزه پیرامونی را شناسایی و مطرح کند و برای حل آن‌ها گام بردارد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر استادانی در دانشگاه‌ها حضور دارند که فراتر از درس و بحث‌های دانشگاهی مسئولیت‌پذیرانه وارد صحنه حل بسیاری از مشکلات شده‌اند.

کلانتری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه باید کارهای کشور را به جوانان سپرد، اظهار داشت: دانشجویان امروز با تمام تفاوت‌هایی که وجود دارد افرادی مسئولیت‌پذیر، کوشا و توانمندی هستند و تجربه نشان داده با اعتماد می‌شود کارهای بزرگ را به آن‌ها سپرد.

وی ثبت و ضبط خاطرات استادی را از جمله ایده‌های مطرح عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود استادان خاطرات خود را که بار تربیتی، فرهنگی و شیوه کلاس‌داری که مبتنی بر مهارت استادی و شاگرد پروری است، را ثبت و ضبط کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دوران دانشجویی تنها زمان درس آموختن نیست بلکه همه در این دوران به دنبال یافتن راه زندگی و شناسایی هویت نهایی خود هستند که مابقی آجرهای زندگی خود را به روی آن نصب کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط استادان با تشکل‌ها، هیات‌ها و کانون‌ها افزود: ارتباط استادان دانشگاه با مجموعه‌ها و تشکل‌ها، هیات‌ها و کانون‌های دانشجویی قانونی شکل گرفته در محیط دانشگاه می‌تواند منجر به ایجاد اتفاق‌های بزرگ در دانشگاه شود.

کلانتری ادامه داد: به طور یقین خلاق‌ترین، فعال‌ترین و پرآینده‌ترین جوانان همین دانشجویان عضو تشکل‌ها و انجمن‌های علمی هستند و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها باید زمینه ایجاد این ارتباط را فراهم کنند.

وی گفت: نسل گذشته با نسل امروز تفاوت جدی و شکاف ارزشی ندارد، بلکه شیوه رسیدن به هدف‌ها، ارزش‌ها و آرمان‌ها متفاوت است.

به گفته کلانتری، ضرورت دارد که دانشجویان در دوره تحصیل آداب و اصول نقد، تفکر، اندیشه‌ورزی و صبور بودن را بیاموزند و مسئولان فرهنگی باید در این بخش‌ها بیشتر کار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار