در اولین اردوی ملی و تخصصی آموزش خبرنگاری پانا؛

وزیر ارتباطات: به دانش‌آموزخبرنگاران پانا اینترنت رایگان اختصاص می‌دهیم

مدارس اولین نقاطی هستند که به شبکه فیبر نوری متصل شده و سرعت اینترنت نجومی خواهند داشت

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اهدای اینترنت رایگان مخصوص دانش‌آموزخبرنگاران پانا خبر داد و گفت برای دانش‌آموزخبرنگاران پانا اینترنت رایگان در نظر گرفته می‌شود تا این اینترنت برای فعالیت‌های خبری دانش‌آموزخبرنگاران مورد استفاده قرار بگیرد .

کد مطلب: ۱۴۱۱۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارتباطات: به دانش‌آموزخبرنگاران پانا اینترنت رایگان اختصاص می‌دهیم

عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امشب میهمان دانش‌‌آموزان در نخستین اردوی ملی آموزش خبرنگاری پانا در اردوگاه شهید‌باهنر تهران بود و ضمن بیان دستاوردهای این وزارت از زمان تصدی به گپ و گفت با دانش‌آموزخبرنگاران پانا پرداخت.

زارع‌پور تمام اتفاقات و پیشرفت‌های کشور در این دولت را در ادامه انقلاب و دنبال کردن خط آن دانست و گفت: «همه اتفاقات و پیشرفت‌های کشور در این دولت و دولت‌های قبل در ذیل ریلی است که پس از انقلاب بنیا‌ن‌گذاری شد. نزدیک ۲۰۰ شهر جدید در پروژه فیبر نوری که استارت خورده به فیبر نوری مجهز خواهند شد که از این تعداد ۸۰ پروژه به پایان رسیده است و تا پایان دولت ما تمام این شهرها مجهز خواهند شد. به امید خدا اولین استان که مجهز خواهد شد استان گلستان است. آینده با فناوری‌های جدیدی که با زیرساخت‌های جدید اتفاق می‌افتد دیگر مثل امروز با جاده به سفر نمی‌رود. در آینده یکی از اتفاقاتی که خواهد افتاد ارتباط مجازی است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نهضت ملی فیبر نوری خبر داد و اظهار کرد: «یکی از اقدامات مهم دولت نهضت ملی فیبر نوری است. زیرساختهایی توسط دولت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گذاشته شده تا این طرح را دنبال کنند. ما در این طرح مدارس را در اولویت گذاشتیم و مدارس اولین نقاطی هستند که سرعت اینترنت نجومی خواهند داشت. در این زمان فیبرهای نوری جایگزین جاده‌ها می‌شود. در حوزه ارتباط موبایل نیز حجم استفاده با سرعت بالاتری را پیش‌بینی می‌کنیم. ما نوید نسل پنجم اینترنت برای همه شهرها تا پایان دولت را داریم. برنامه ما این است که سرویس‌هایی که مخاطب آن اکثر مردم جامعه هستند همچون مدارس، حمل و نقل، خرید و فروش و... با پوششی قوی به شبکه متصل گردانیم و در حال راه‌اندازی مکان‌هایی در بخش‌های مختلف کشور برای قدرت بخشی به شبکه هستیم.»

وی از اقدامات دولت در راستای تامین زیرساخت در سراسر کشور خبر داد و گفت: «در همین ۲۵ ماه گذشته بیشتر از ۵۰۰۰ روستاهای سخت مسیر را به زیرساخت‌ها تجهیز کردیم. تا همین لحظه ۹۴ درصد روستا‌ها به فیبر نوری مجهز شدن و به اینترنت ملی وصل شدند و تلاش ما این است تا پایان دولت تمام کشور به شبکه متصل شوند.»

زارع‌پور در ادامه تحولی در زمینه دیجتال در جهان را برای دانش‌آموز خبرنگاران ترسیم کرد و افزود: «در آینده در دنیا همه چیز به ارتباطات و فناوری‌های جدید مرتبط است. ترکیب هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء میتواند زندگی را بسیار ساده کند. کشورهایی که از خود دارایی دیجیتال نداشته باشند حذف می‌شوند. البته در این زمینه ما در کشور ایران به خودکفایی رسیدیم. در آینده همه چیز به زیرساخت‌های فناوری دیجیتال نیازمند است زمانی که کشوری دارایی‌های دیجیتال نداشته باشد کشوری مستعمره خواهد بود. به همت جوانان نخبه ایران زمین در زمینه دانش بنیان کشور ما در این حوزه مستقل است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اپلیکیشن‌های اسنپ و تپسی را مثال در زمینه دارایی دیجیتال ایران دانست و گفت: «در کشور های مختلف سیستم ابر(eber) که از کشور آمریکا شروع شده برای سیستم حمل‌ونقل وجود دارد که ما در ایران اسنپ و تپسی را جایگزین آن کردیم. در پشت این اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های حمل و نقلی هزاران نفر جوان ایرانی مشغول به کارند. اگر به هر دلیلی سیستم‌های خارجی قصد خاموش کردن و اختلال در سیستم را داشته باشند در کشورهای زیر مجموعه ایجاد هرج‌ومرج می‌کنند که ما در ایران درگیر آن نیستیم.»

وی در ادامه یکی از ارکان مهم در زمینه دارایی‌های دیجیتال را پیام‌رسان‌های داخلی برشمرد و اذعان کرد: «یکی از دارایی‌های مهم دیجیتال پیام‌رسان‌های مختلف است. خیلی مهم است که ما در این حوزه پیشرفت داشته باشیم. در سال گذشته این اپلیکیشن‌ها یک و نیم میلیون کاربر فعال روزانه داشت و امروز به ۱۶ میلیون کاربر فعال رسیده است. یعنی کاربران فعال حدود 10 برابر سال گذشته است. شما حامی جوانان نخبه در زمینه شرکت‌های دانش بنیان هستید. ما نرم‌افزار مشابه اینستا، واتساپ و ... را طراحی کردیم. ایتا، سروش پلاس، روبیکا، ای‌گپ، شاد، بله از جمله این پیام‌رسان‌های داخلی است. ما نرم افزاری مشابه تویتر را با نام «ویراستی» نیز راه اندازی کردیم. ویراسی یک اپلیکیشن خوب برای کار خبر است. با وجود چنین پیام‌رسان‌هایی و با وجود صفحه داخلی، شخصیت مسئولی همچون من چرا باید برای ارتباط با مردم خودم در یک صفحه خارجی با روشن کردن فیلترشکن ارتباط بگیرم؟»

وزیر ارتباطات و فناوری و در پایان به پرسش و پاسخ با خبرنگار دانش‌آموزان پانای حاضر در اردوی ملی خبرنگار دانش‌آموزان پرداخت.

عیسی زارع‌پور در پاسخ به درخواست کوچک‌ترین عضو خبرگزاری پانا برای اختصاص اینترنت رایگان به خبرنگار دانش‌آموزان پانا گفت: «به دلیل حضور فعال خبرنگار دانش‌آموزان در تمام عرصه‌ها و اهمیت نسل جوان ما تمهیداتی در این زمینه خواهیم داشت. برای خبرنگار دانش‌آموزان پانا اینترنت رایگان در نظر می‌گیریم تا این اینترنت برای فعالیت‌های خبری خبرنگار دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد.»

دانش‌آموز خبرنگار: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار