تاکید بر راه اندازی نمایندگی صندوق اعتباری هنر در جنوب شرق آسیا

تهران (پانا) - رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با همکاری صندوق اعتباری هنر، رویدادهای ارزشمند فرهنگی، هنری و نشست‌های بین المللی ادبی مولانا را در پهنه جنوب شرق آسیا برگزار خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر راه اندازی نمایندگی صندوق اعتباری هنر در جنوب شرق آسیا

سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، حبیب‌رضا ارزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و سعید توکل عضو هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در سفر پنج روزه خود به این کشور، با «بک صحرایی» جانشین سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار بر گسترش مناسبات فرهنگی هنری بین دو کشور، معرفی فعالان برجسته و ناشناخته عرصه هنر در ایران و مالزی با ترسیم افق های روشنی از همکاری های مشترک در زمینه های توانمندی های علمی، فرهنگی و هنری و نیروی انسانی و پویایی حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر ایران اسلامی تأکید شد.

بازدید از نمایشگاه postnormal times «زمان های پساعادی»، یکی دیگر از برنامه های هیئت اعزامی کشورمان به کشور مالزی بود.

این نمایشگاه فاخر که با حضور «انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی در کوالالامپور به افتتاح رسیده است، مجموعه ای از آثار فاخر و ارزشمند هنرمندان مالزیایی را در معرض دید عموم قرار داده است که برگرفته از افکار و ایده های هنری پساطبیعی با محوریت موضوعاتی همچون رویدادهای آینده دنیا، جنایات و ستم های قدرت های جهانی، هوش مصنوعی، محیط زیست و... است.

دیدار و گفت و گو با برخی از هنرمندان فرهیخته و نام آشنای مالزی و توافق بر برگزاری چنین نمایشگاه ها و نشست هایی در حوزه های مختلف در ایران و کشورهای جنوب شرق آسیا، برگزاری شب شعر و رویداد ادبی مولانا با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی و صندوق اعتباری هنر از موارد بسیار مهم مطرح شده در حاشیه بازدید از این نمایشگاه بود.

سومین روز از سفر هیئت اعزامی کشورمان، نیز با نشست صمیمی اساتید ایرانی و اصحاب فرهنگ و هنر مقیم مالزی و تبادل نظر در خصوص دغدغه‌ها و برنامه‌های حضور موثر فرهنگی ایران در مالزی و جنوب شرقی آسیا مقارن شد.

در این نشست 4 ساعته که روز یکشنبه 16 مهرماه با حضور بک صحرایی جانشین سفیر ایران در مالزی، پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و حبیب‌رضا ارزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و سعید توکل عضو هیئت مدیره صندوق هنر برگزار شد، تقویت و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در سطوح ملی و بین المللی، به عنوان فصل جدیدی از مشارکت های فرهنگی، هنری ایران و مالزی در دستور کار قرار گرفت.

حمایت از هنرمندان مقیم مالزی، تقویت و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در سطوح ملی و بین المللی، گسترش تعاملات اساتید و دانشجویان فرهنگ و هنر ایران و مالزی، برگزاری اردوهای هنری برای آشنایی از ظرفیت های فرهنگی و هنری دو کشور، حمایت از برنامه های سینمایی، فیلم و مستند، دایرکردن نمایشگاه های خاص انفرادی، گروهی و موسمی، تولید مشترک موسیقی، برگزاری رویدادهای فاخر فرهنگی، هنری و ادبی در راستای اعتلای نام "ایران " و تقویت دیپلماسی فرهنگی در این پهنه جنوب آسیای شرقی از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.
در این نشست صمیمی و دوستانه حبیب رضا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ضمن پاسداشت جایگاه هنر، گفت: حضور این هنرمندان در کشور مالزی فرصت و گوهر گرانبهایی برای معرفی فرهنگ و هنر ایران اسلامی است و قطعا این جایگاه بیش از پیش تقویت خواهد شد.
گفتنی است، دیدار با مقامات فرهنگی هنری کشور مالزی و برگزاری جلسات مشترک برای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی در کشور مالزی از دیگر برنامه های روز های آینده این سفر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار