اوج استاندارد دوگانه غرب به دنبال عملیات مقاومت فلسطین

تهران (پانا) - مقام‌های ارشد کشورهای اروپایی و مسئولان اتحادیه اروپا که طی هفت دهه گذشته دربرابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین سکوت اختیار کردند، به عملیات نیروهای مقاومت موسوم به «طوفان الاقصی» واکنش نشان داده‌ و با تل‌آویو اعلام همبستگی کردند.

کد مطلب: ۱۴۱۰۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اوج استاندارد دوگانه غرب به دنبال عملیات مقاومت فلسطین

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با ناراحتی اخباری که از اسرائیل می‌رسد را دنبال می‌کنیم. صراحتاً حملات حماس را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان این ادعا که تروریسم و خشونت چیزی را حل نمی‌کند، افزود: اتحادیه اروپا در این لحظات سخت با اسرائیل اعلام همبستگی می‌کند.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا نیز در پیامی حملات صبح امروز را محکوم و با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرد.

همچنین اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا ادعا کرد: این تروریسم در نفرت انگیزترین شکل آن است. اسرائیل حق دارد از خود در برابر چنین حملات شنیع دفاع کند.

در همین حال ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، مدعی شد: از حملات صبح امروز تروریست های حماس علیه شهروندان اسرائیلی شوکه شده ام و اسرائیل حق مطلق دفاع از خود را دارد.

وی افزود: ما با مقامات اسرائیلی در تماس هستیم و اتباع بریتانیایی در اسرائیل باید توصیه‌های مسافرتی را دنبال کنند.

همچنین جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار پیام مشابهی ادعا کرد که دولت لندن از حق «اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند»

وزیر خارجه آلمان هم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: ما در همبستگی کامل با اسرائیل و حق آن بر اساس قوانین بین المللی برای دفاع از خود در برابر تروریسم ایستاده‌ایم.

رئیس جمهوری و رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه هم در پیام‌های جداگانه‌ای با رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام همبستگی و اعلام کردند که پاریس به امنیت «اسرائیل» متعهد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار