حافظ قرآن کریم و مجری ممتاز کشوری:

حفظ قرآن کریم آرامش خاصی به انسان می‌دهد

بیش از ۵ هزار ساعت اجرای صحنه‌ای داشته‌ام و همه اینها به برکت قرآن است

اصفهان (پانا) - حافظ قرآن کریم و مجری ممتاز کشوری گفت حفظ قرآن کریم آرامش خاصی به انسان می‌دهد، اگر به صدای حافظان قرآن دقت کنید آرامشی خاص در آن می‌بینید و مخاطبان نیز دنبال این آرامش هستند.

کد مطلب: ۱۴۱۰۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
حفظ قرآن کریم آرامش خاصی به انسان می‌دهد

علی شجاعی برگزیده کشوری مسابقات حفظ قرآن کریم در گفت وگو با پانا گفت: الحمدلله سال‌های متوالی در مسابقات قرآنی کشوری شرکت کرده و حائز رتبه شدم، امسال نیز مجددا برای چهارمین سال در مسابقات خانواده های کارکنان نیروی زمینی سپاه، حائز رتبه شدم و به مسابقه کل نیروهای سپاه که هر ساله در مشهد مقدس برگزار می شود راه پیدا کردم.

علی شجاعی افزود: این دوره از مسابقات در قم برگزار شد و بنده هم در رشته حفظ قرآن کریم شرکت کرده بودم، تجربه بسیار خوبی بود و انشالله که این تجربه را بتوانیم با اهالی بقیه اهالی قرآن هم شریک شویم.

وی ادامه داد: من از سال ۱۳۹۳ به صورت حرفه ای کار حفظ قرآن را شروع کردم و سال ۱۳۹۶ بود که حافظ کل قرآن کریم شدم و از طرفی از همان دوران نوجوانی و دانش آموزی زمانی که دو جزء حفظ بودم، به آموزش جزء سی به بچه ها می پرداختم و دوست دارم هر حرفه ای را که می آموزم به دیگران آموزش دهم.

شجاعی در ادامه افزود: بنده حدود سال ۱۳۹۴_۱۳۹۳ بود که در زمینه حفظ، روخوانی ، تجوید و صوت و لحن به نوجوانان آموزش می دادم و اکنون نیز سال‌های متوالی است که در موسسات مختلف استان اصفهان تدریس کرده ام و الحمدلله به بیش از ۱۵۰۰ قرآن آموز، آموزش داده ام و بسیاری از آنان، هم سن و سال‌های خودم بوده اند.

وی در پاسخ به این که آیا حفظ قرآن در حرفه مجری گری شما تاثیری داشته است، گفت: قطعا حفظ قرآن در امور دیگر نیز تاثیر دارد، قران کریم آرامش خاصی به انسان می دهد ، اگر به صدای حافظان قرآن دقت کنید آرامشی خاص در آن می بینید و مخاطبان نیز دنبال این آرامش هستند. من به برکت قرآن تقریبا ۹ سال است در زمینه مجری‌گری، بازیگری، گویندگی، سخنوری، خبرنگاری و گزارشگری فعالیت داشته ام، گوینده و گزارشگر رادیو بوده ام، مجری صدا و سیما بوده ام، باسابقه ترین مجری استیج صحنه ایران از بین نوجوان‌ها هستم، بیش از ۵ هزار ساعت اجرای صحنه ای داشته ام و همه اینها به برکت قرآن است.

وی تصریح کرد: یکی از تمرینات فن بیان این است که شما بعضی از کلمات سخت را پشت سر هم تکرار کنید ، در قرآن نیز یکسری کلمات سخت است که ناخودآگاه وقتی با قرآن مانوس شوید، وقتی دائم آن کلمات را تکرار کنید، بیان انسان را درست می کند، مانند :"وَتَبَتَّلۡ إِلَيۡهِ تَبۡتِیلٗا"

وی تاکید کرد: حفظ قرآن ناخودآگاه روی بیان انسان تاثیر می گذارد و به صدا آرامش می دهد، ناخودآگاه روی تجوید، صوت و لحن تاثیر می گذارد، در ارتباط اجتماعی تاثیر می گذارد، یک احترام خاصی جامعه برای حافظان قرآن قائل هستند و اینها همه به برکت این مسیر است. "هر نوجوانی در این جامعه قرآنی نشود، قربانی می شود". باید در زندگی از قرآن استفاده کنیم، چون کتاب زندگی است نه فقط کتابی برای خواندن.

شجاعی افزود: وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ. خداوند می فرماید: برای انسان جز سعی و تلاش چیزی مقدر نمی کنیم بنابراین توصیه من به نوجوانان این است که درس بخوانند. سعی و تلاش کنند تا بتوانند آینده ایران را به بهترین نحو رقم بزنند ، آینده در دستان ماست ، با تلاش می توان آینده ای از طلا برای خود و کشور رقم زد.

وی گفت: بنده موفقیتم را اول مدیون خدا بعد شهدا و بعد پدر و مادرم هستم ، شهدایی که اکنون نیز در جوار ۲۵۰۰ شهید نجف آباد هستیم ، شهید حججی نیز خود از شهدای قرآنی بودند.

وی بیان کرد: این مصاحبه خود را تقدیم می کنم به یکی از شهدای قرآنی ، شهید حسن سرباز که از فرماندهان اطلاعات عملیات خیبر و هم از قاریان و معلمان قرآن کریم بوده اند.

دانش آموز خبرنگار :امیر محمد غضنفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار