رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر:

فردای وقف در گرو رفتار امروز ما با موقوفات دیروز است

کاشمر (پانا) - رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمرعنوان کرد وقف کردن آسان است، اما نگهداری از وقف کار بسیار دشواری است. فردای وقف در گرو رفتار امروز فرد با موقوفات دیروز است.

کد مطلب: ۱۴۱۰۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فردای وقف در گرو رفتار امروز ما با موقوفات دیروز است

سید احمد حسینی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر در نشست خبر ی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته‌ وقف برگزار شده بود، عنوان کرد: وقف کردن آسان است، اما نگهداری از وقف کار بسیار دشواری است.

وب ادامه داد: فردای وقف در گرو رفتار امروز ما با موقوفات دیروز است که چگونه ما از وقف های 200 سال پیش استفاده کنیم و بتوانیم آن را زنده نگه داریم.

وی اذعان کرد: نگهداری از موقوفات با انجام عملیات های عمرانی، جلوگیری از تخریب یا تبدیل به املاک شخصی، بهره‌برداری بهینه از موقوفات در قالب های مشارکتی یا سرمایه گذاری انجام پذیر است که به همین جهت چند سالی است اداره‌ اوقاف واگذاری اراضی به صورت خام را ممنوع کرده و در قالب مشارکت و سرمایه گذاری پیش می برد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ساختمان چند طبقه ای که در خیابان پانزده خرداد شهرستان کاشمر توسط اداره اوقاف در حال ساخت است، محل مشارکت موقوفه ها است که بالغ بر 13 میلیارد ارزش دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر همچنین در خصوص رسالت اصلی سازمان اوقاف عنوان کرد: رسالت سازمان اوقاف رسالت بسیار خطیری است و به عنوان ارگانی فرهنگی و مذهبی در جامعه وظیفه اصلی آن جدا از رسیدگی به امور موقوفات و بقاع متبرکه و امور متولیان و همچنین مراقبت از دخل و خرج امور موقوفات و بقاع متبرکه، تبلیغ معارف اسلامی و قرآنی و انتقال فرهنگ دینی و اسلامی از نسل قبل به نسل حال و آینده است.

وی در ادامه به بیان هدف اصلی و رسالت اصحاب رسانه در خصوص امر وقف پرداخت و ذکر کرد: با توجه به جایگاه مهم اصحاب رسانه باید زمینه وقف های جدید را در امورات مختلف برقرار کنند و به افراد خیر جامعه بها بدهند و آنان را مطرح کنند تا این معنا در جامعه گسترش پیدا کند.

وی همچنین ادامه داد: کمبودها را بدون تعصبات قومی و مذهبی ذکر کنند و به دنبال این باشند که خیرین و واقفین را به سوی وقف های جدید، وقف هایی که با نیازهای روز جامعه و شهرستان متناسب باشد، سوق دهند. چرا که جامعه ما امروزه نیازمند وقف های درمانی، بهداشتی، ورزشی است که هم بتوانیم به مردم خدمت کنیم و هم کمک حال دولت باشیم.

دانش آموز خبرنگار:کیمیا جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار