مدیر کل دفتر ‌‌آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

رفع مشکل سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس عشایری در دستور‌کار

تلاش بر این است که دانش‌آموزان عشایری از تغذیه رایگان برخوردار باشند

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در دیدار با مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور، ضمن دعوت از نهادهای انقلابی، دستگاه‌های دولتی و خیرین برای یاری این دفتر، گفت رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌های مدارس عشایری و تهیه بسته‌های بهداشتی برای دانش‌آموزان کشور در دستور‌کار است.

کد مطلب: ۱۴۰۹۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رفع مشکل سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس عشایری در دستور‌کار

علی تیرگیر مال خلیفه روز دوشنبه در جلسه با اکبر ابراهیمی که سابقه ساخت بیش از 250 مدرسه در کشور را دارد، گفت: جامعه عشایر به دلایلی چون سبک زندگی مستقل، پراکندگی محل سکونت، کم جمعیت بودن، کوچ‌رو و سیاربودن، کمتر از خدمات دولتی بهره‌مند شده‌اند و از این رو شاخص‌های توسعه‌یافتگی از جمله شاخص‌های آموزشی و تربیتی در اغلب مناطق عشایری پایین‌تر از حد انتظار است.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری نقش بی‌بدیلی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته‌اند، خاطرنشان کرد: دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در صدد ایفای نقش تسهیل‌گری جهت رسیدن خدمات آموزشی به این عزیزان است.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ما بیش از 225 هزار دانش‌آموز عشایری داریم که در 7 هزار و 320 مدرسه عشایری تحصیل می‌کنند، اما تعداد قابل توجهی از این مدارس با کمبود سرویس بهداشتی مناسب مواجهند، علاوه بر این مدارس شبانه‌روزی عشایری با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

تیرگیر رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌های مدارس عشایری کشور و توزیع بسته‌های بهداشتی را از اولویت‌های کاری دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر برشمرد و گفت: این موضوع در دستور کار ماست و برای آن به کمک نهادهای انقلابی، دستگاه‌های دیگر دولتی‌ و خیرین و نیکوکاران نیاز مبرم داریم.

وی مرتفع کردن چالش تغذیه دانش‌آموزان را از دیگر موارد دانست و تصریح کرد: در جهت توسعه عدالت آموزشی و رفع محرومیت از فرزندان پاک ایران زمین، موضوع اختصاص تغذیه رایگان اهمیت دارد و به ‌عنوان یکی از مؤلفه‌ها و الزامات تربیت تمام‌ساحتی از آن یاد می‌شود، بنابراین تلاش بر این است که دانش‌آموزان عشایری از تغذیه رایگان برخوردار باشند.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر تاکید کرد: ما به کلام خداوند که می‌فرمایند «اگر خدا را یارى کنید، شما را یارى مى‌کند و گام‌هایتان را استوار مى‌سازد» اعتقاد داریم و می‌خواهیم گامی در راه خدا و برای رفع محرومیت‌ها و چالش‌های دانش‌آموزان عشایر برداریم و حتما خداوند در این راه به ما و هرکسی که قدمی در این راه بردارد کمک می‌کند.

حاج اکبر ابراهیمی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از نگاه ویژه آموزش و پرورش به مناطق کم‌برخوردار، برای کمک به مدارس عشایری اعلام آمادگی کرد.

این خیر مدرسه‌ساز‌ کشور تاکید کرد: هر جای ایران مدرسه‌ای فاقد آب شرب و سرویس بهداشتی باشد ما آماده هستیم تا پس از بررسی، کار ساخت سرویس و آبخوری را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار