با اعلام گمرک ایران؛

میانگین پاسخگویی به استعلامات گمرکی به زیر ۷ روز رسید

تهران (پانا) - با پیگیری‌های ویژه گمرک ایران و همراهی دستگاه‌های همجوار، میانگین زمان پاسخگویی به استعلامات گمرکی کاهش یافت به طوری که پاسخگویی توسط ۳ سازمان؛ دامپزشکی، غذا و دارو و حفظ نباتات به زیر ۷ روز رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۰۸۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
میانگین پاسخگویی به استعلامات گمرکی به زیر ۷ روز رسید

به گزارش گمرک ایران، در خصوص متوسط زمان پاسخگویی سازمان ها به استعلامات گمرکی، در بررسی های صورت گرفته از پایان اردیبهشت تا شهریور ۱۴۰۲ در مقایسه با بررسی های انجام شده که قبلاً در بازه زمانی آذر ماه ۱۴۰۱ تا ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفته بود، شاهد کاهش معنا دار پاسخگویی به استعلامات گمرک بوده ایم.

این گزارش با اشاره به اینکه تمرکز و پیگیری در خصوص کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات گمرکی موثر بوده است، تشریح کرد: زمان پاسخگویی در سازمان حفظ نباتات از ۵.۵ روز به ۲.۶ روز، سازمان غذا و دارو از ۸.۵ روز به ۴.۲روز، سازمان دامپزشکی از ۱۳.۵ روز به ۶.۲ روز، سازمان ملی استاندارد از ۱۷ روز به ۱۱.۳ روز رسیده است.

این گزارش می افزاید: به شکل معناداری با تمرکز بر این موضوع در مورد سه سازمان همجوار شامل سازمان حفظ نباتات، دامپزشکی و غذا دارو خوشبختانه به استاندارد زمان پاسخگویی به استعلامات گمرکی یعنی زیر ۷ روز رسیده است.

این گزارش می افزاید: گمرک ایران در اجرای ماده ۱۲ قانون امور گمرکی به منظور تسهیل و تسریع انجام تشریفات گمرکی و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های مضاعف ناشی از معطلی کالاهای اظهار شده، تمرکز ویژه‌ای جهت اجرای بند (چ) تبصره ۲ جزء ۴ ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود فضای کسب و کار و مصوبه پنجاه و چهارمین جلسه هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار، تمام تلاش و پیگیری خود را در خصوص کاهش زمان پاسخگویی سازمان‌های همجوار به استعلام‌ها به ویژه سازمان ملی استاندارد، دامپزشکی، غذا و دارو و حفظ نباتات انجام می‌دهد.

این گزارش حاکیست تمرکز و پیگیری گمرک برای پاسخگویی به استعلامات گمرکی از سوی سازمان های همجوار تا حصول به میانگین زمان ۳ روزه از سوی سازمان های همجوار ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار