رئیس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد؛

مدیریت صحیح زمین اساس کار سازمان امور اراضی کشور

تهران(پانا)- رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت مدیریت صحیح زمین اولویت و اساس کار برای تحقق وظایف و مسوولیت‌های سازمان برای حفظ اراضی کشاورزی است.

کد مطلب: ۱۴۰۸۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت صحیح زمین اساس کار سازمان امور اراضی کشور

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، رضا افلاطونی در اولین روز نشست آموزشی سراسری مدیران ستادی و استانی امور اراضی کشور با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با اجرای کامل طرح آمایش سرزمین، می‌توان مدیریت بهتر و موثرتری را در حوزه حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی محقق ساخت.

وی افزود: تثبیت مالکیت با رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی، حفظ کاربری، یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و برون‌سپاری فعالیت‌های غیرحاکمیتی سازمان از جمله وظایف و ماموریت‌های مهم‌ سازمان است.رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان این که تاکنون ۵۰ درصد رفع تداخلات و حدنگاری اراضی در کشور انجام شده که ضرورت دارد این فعالیت مهم با سرعت و دقت بیشتری انجام شود، تصریح کرد: با توجه به حجم گسترده کارها و کمبود نیرو و امکانات، برون‌سپاری کارها باید به طور جدی پیگیری و در این راستا نظارت بر واگذاری‌ها و مجوزهای تبصره یک و چهار از این طریق انجام شود.

به گفته وی، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان امور اراضی کشور و سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای برون‌سپاری امضا و شیوه‌نامه اجرایی آن به استان‌ها ابلاغ شده که لازم است در تمامی استان‌ها اجرایی شود.

افلاطونی خاطرنشان کرد: از سال آینده ملاک ارزیابی مدیریت‌های استانی موضوعات مربوط به رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی، سامانه‌ای شدن تمام فعالیت‌ها و برون‌سپاری کارها و نظارت دقیق است.

وی تاکید کرد: در بحث هوشمندسازی نیز اقدامات نظارت بر واگذاری‌ها و نظارت بر تغییر کاربری‌ها باید به صورت هوشمند انجام شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به این که تغییر کاربری‌ غیرمجاز به صورت سامانه‌ای رصد و به استان‌ها ابلاغ می‌شود، استان‌ها باید به صورت دائم بر این امور نظارت و رسیدگی کنند، افزود: تمام اقدامات سازمان از جمله اصلاحات ارضی و هیات‌های هفت نفره واگذاری زمین و ستاد مرکزی باید به صورت سامانه‌ای ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین باید در هر شهرستان در پایاب نهر، چاه یا قنات یک منطقه پایلوت ۱۰۰ هکتاری معرفی شود تا اقدامات یکپارچگی اراضی در آن انجام شود، اگر این کار با مدیریت صحیح انجام شود مردم از آن استقبال می‌کنند و با این کار بخش زیادی از اراضی کشاورزی یکپارچه‌سازی خواهد شد.

در این نشست نمایندگان مدیران امور اراضی مناطق پنج‌گانه استان‌ها مسایل، مشکلات، خواسته‌ها و پیشنهادهای خود را برای اجرای بهتر امور در حوزه امور اراضی در کشور بیان کردند.

گفتنی است؛ در اولین روز نشست آموزشی سراسری مدیران ستادی و استانی امور اراضی کشور، در ارزیابی به عمل آمده از سوی سازمان امور اراضی کشور برای مقطع زمانی سال ۱۴۰۱، رتبه‌های برتر مدیریت‌ امور اراضی استان‌ها در شاخص‌های حفاظت از اراضی کشاورزی، واگذاری و نظارت بر اجرای طرح‌ها، تثبیت مالکیت و ساماندهی اراضی و آموزش و ترویج معرفی شدند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار