وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پانا خبر داد؛

احتمال برگزاری یک آزمون ملی پایشی در پایان هر مقطع تحصلیی

تعداد کمی از کلاس‌ها بدون معلم هستند که به‌زودی تامین می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره تصویب برگزاری آزمون ملی پایش‌ ‌دانش‌آموزان در پایان هر دوره تحصیلی که در برنامه هفتم توسعه به آن اشاره شده است، گفت ‌اگر این موضوع تصویب شود، برنامه ‌این است که در پایان هر دوره سه ساله، یک پایش ملی برگزار شود.

کد مطلب: ۱۴۰۷۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
احتمال برگزاری یک آزمون ملی پایشی در پایان هر مقطع تحصلیی

رضامراد صحرایی در حاشیه مراسم یادواره 36 هزار شهید دانش‌آموز با عنوان «لاله‌های روشن» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره تصویب پایش ملی دانش‌آموزان پس از پایان هر دوره تحصیلی در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: ان‌شاءلله اگر تصویب بشود، برنامه ما این است که در پایان هر دوره سه ساله، یک پایش ملی از کیفیت نظام آموزشی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز 36 هزار یادواره شهید به نام 36 هزار دانش‌آموز شهید در 36 هزار مدرسه کشور برگزار شد. این دانش‌آموزان بدون تردید‌قدرت امروز کشور ما هستند. اثرگذاری و قدرتی که امروز در منطقه و جهان کسب کرده‌ایم و اینکه دشمن ما حتی در ذهنش هم جرات تعرض به خاک پاک این کشور را ندارد، حاصل خون مطهر شهدای دانش‌آموز است.

صحرایی با بیان اینکه همه شهدا عزیز هستند اما عموم دانش‌آموزان شهید معصوم بودند، افزود: 36 هزار دانش‌آموز شهید داریم که بین 14 تا 18 سالگی و حتی برخی از آن‌ها کمتر هم بودند و بی‌تردید با این شهدای معصوم، خیلی از غیرممکن‌ها امکانپذیر می‌شود و این شهدای شاخص الگوی دانش‌آموزان هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از 40 ویژگی در سند تحول بنیادین برای دانش‌آموز تراز سند آمده که این ویژگی‌ها به‌طور کامل در شهدای دانش‌آموز قابل مشاهده هستند و از دانش‌آموزان می‌خواهیم که ترجمه دانش‌آموز تراز را در رفتار دانش‌آموزان شهید ببینند.

وی درباره اقدامات صورت‌گرفته برای برقراری عدالت آموزشی اظهار کرد: عدالت آموزشی، دال مرکزی همه برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش است و ده‌ها اقدام در این راستا انجام شده است.

صحرایی افزود: از ساختن فضای آموزشی باکیفیت در سراسر کشور گرفته تا تامین معلم باکیفیت برای دانش‌آموزان سراسر کشور، تامین نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان، شاداب‌سازی محیط مدارس، همکاری با برخی نهادهای دیگر از جمله بنیاد برکت برای ساختن مدرسه در مناطق محروم، جمع‌آوری مدارس کانکسی، مشارکت‌پذیری در تمام سطوح برای رساندن نوشت‌افزار به دانش‌آموزان مناطق محروم، اهدای کتاب رایگان در برخی از مناطق کشور و اعطای کتاب با 85 درصد تخفیف در بسیاری از نقاط دیگر کشور گزیده‌ای از کارهایی است که در حوزه عدالت آموزشی اتفاق افتاده است.

وی ‌خاطرنشان کرد: عدالت، مفهوم بسیار مقدسی است. انقلاب ما انقلابی در راستای تحقق عدالت در همه سطوح از جمله در حوزه آموزش و پرورش بود که در صدر توجه دولتمردان است.

دو پیام مهم پویش مهر ریاست‌جمهوری

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با پویش مهر گفت: پویش مهر، ابتکار شخصی رئیس‌جمهوری‌ در تبدیل پرسش مهر به پویش مهر بود و محتوای آن 2 پیام داشت. پیام نخست اینکه جوشش مشارکت دانش‌آموزان و معلمان همیشگی است نه فقط محدود به یک پرسش؛ و پیام دوم آن‌که نیاز امروز کشور ما امید و نشان دادن پیشرفت‌هاست. همه اهتمام دشمن ما بر سیاه‌نمایی است اما ویژگی ما نشان دادن روشنایی است. او کار شیطانی می‌کند و ما باید کار الهی و رحمانی کنیم. در نتیجه، پیام رئیس‌جمهوری این است که با دیدن پیشرفت‌ها بذر امید را در وجودتان بکارید و البته آینده را هم بسازید.

صحرایی اظهار کرد: تمرکز ما امسال بر تضمین کیفیت چه در آموزش چه در پرورش و چه در برگزاری آزمون‌ها و به‌خصوص در بحث‌های پرورشی، یک پنج‌ضلعی تحت عنوان امید، ایمان، خودباوری، و خردورزی و نشاط و هویت را در صدر توجه قرار داده‌ایم که در مسیر، پیش رو خواهیم داشت.

اولین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول بنیادین به‌زودی برگزار می‌شود

وی درباره ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: ستادی در شورای عالی آموزش و پرورش از حدود 2 سال قبل تحت عنوان ستاد راهبری اجرای سند تحول بنیادین تصویب شده که ریاست آن بر عهده معاون اول رئیس‌جمهوری است و به زودی نخستین جلسه آن با دستور کار مهم طرح ملی مهارت برگزار خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره کلاس‌های بدون معلم علی‌رغم آغاز سال تحصیلی گفت: متاسفانه چون تمام ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، تعدادی از کلاس‌ها بدون معلم مانده‌اند که به‌زودی برای آن‌ها معلم تامین می‌شود.

وی بیان کرد: آمار دقیقی از کلاس‌های بدون معلم وجود ندارد اما تعداد، خیلی کم و به تعداد ظرفیت باقیمانده آزمون استخدامی است که طبیعی است و در سال‌های گذشته هم چنین وضعیتی داشته‌ایم.

صحرایی ابراز کرد: امیدوارم آزمون استخدامی سال آینده، امسال برگزار شود که دیگر این اتفاق نیفتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار