در گفت‌و‌گو با پانا:

آتش تقی‌پور: خانواده و آموزش و پرورش نقش مهمی در استعدادیابی و تربیت نوجوانان دارند

تهران (پانا) - یک بازیگر پیشکسوت با اشاره به نقش خانواده و مدرسه در رشد و تربیت و استعدایابی کودکان و نوجوانان بیان کرد فرزندان از خانواده و معلمان الگو می‌گیرند، بنابراین آموزش و پرورش و خانواده نقش مهمی در تربیت و رشد اجتماعی آنها دارند.

کد مطلب: ۱۴۰۷۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آتش تقی‌پور: خانواده و آموزش و پرورش نقش مهمی در استعدادیابی و تربیت نوجوانان دارند

آتش تقی پور در گفت‌و‌گو با پانا درباره چگونگی ورود خود به عرصه هنر و بازیگری گفت: «در خردسالی در شهر رضائیه (ارومیه کنونی) به سالن نمایشی رفتم و در آنجا متوجه شدم که یکی از بازیگران آن نمایش ملی میهنی، پدرم است که درباره ایفای نقش خود به ما هیچ اطلاعی نداده بود، متعاقباً من نیز به هنر و بازیگری علاقه‌مند شده و با توجه به‌ اینکه هر فرزندی به پدر، مادر و معلم خود نگاه می‌کند، من نیز راه پدر خود را دنبال کردم.»

وی افزود: «پدرم هیچ‌گونه مخالفتی با ورود من به عرصه بازیگری نداشت، من نیز بازیگری را دنبال کرده و پس از ورود به تهران در دانشکده هنرهای دراماتیک مشغول به تحصیل شدم و نهایتاً لیسانس بازیگری و کارگردانی را کسب کردم.»

تقی پور درباره علاقه نسل جدید به دیده شدن و ورود به رشته‌های تئاتر و سینما گفت: «جوان علاقه به دیده شدن دارد و این نکته صحیحی است. باید استعداد جوانان را کشف کرد و نباید جوانان را با زور پدر، مادر و بزرگ‌ترها به رشته‌هایی که دوست ندارند، سوق داد. ما برای شخصیت فرزندان خود ارزش قائل نیستیم که این نکته درگذشته بسیار و امروز کمتر رخ می‌دهد. آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها مسئول تربیت فرزندان هستند و باید در راستای تقویت و تربیت فرزندان گام‌های مؤثری بردارند.»

این بازیگر تلویزیونی با اشاره به نقش خانواده و مدرسه در رشد و تربیت و استعدایابی کودکان و نوجوانان بیان کرد:« فرزندان به پدر، مادر و معلمان خود نگاه می‌کنند و از آنها الگو می پذیرند،بنابراین آموزش و پرورش و خانواده نقش مهمی در تربیت و رشد آنها دارند.»

این بازیگر پیشکسوت درباره چگونگی حفظ اصالت هنر ایرانی اسلامی، عنوان کرد: «ما باید برای پیشینه و گذشته خود ارزش قائل شویم. ولی گاها سعی در تخریب این پیشینه‌ داریم. ما نباید این ارزش‌ها را که در طول سالیان به دست آورده‌ایم خراب کنیم. با حمایت از تئاتر و سینما می‌توان از اصالت هنر ایرانی اسلامی حمایت کرد.»

تقی پور به‌عنوان فردی که دوران کودکی و جوانی خود را در دهه ۲۰ و ۳۰ هجری خورشیدی گذرانده، درباره تفاوت نسل‌ها در عرصه هنر، مطرح کرد: «درگذشته از این قبیل مسائل کم بود، به‌عنوان‌مثال پدر من بازیگر بوده و من راه او را ادامه دادم، سپس خواهرانم با نگاه به من به دنبال هنر و رشته‌های هنری، اجرای نمایش و رادیو رفتند. درگذشته به‌ دلیل اینکه این مسئله بسیار کمتر از امروز بود، افراد با شناخت خوبی پا به عرصه هنر می‌گذاشتند.»

بازیگر سریال امام‌علی (علیه‌السلام) از تجربه حضور خود در این سریال تاریخی‌مذهبی تصریح کرد: «اصولاً کار کردن روی مسائل مذهبی نیاز به اعتقاد دارد. این اعتقاد توسط نویسنده و کارگردان شکل می‌گیرد و داوود میرباقری این کار را به‌درستی انجام داد. در ابتدا بنا بود من از اول به‌عنوان یکی از یاران حضرت علی (ع) در سریال ایفای نقش کنم و شرح جانبازی این نقش دریکی از جنگ‌های حضرت، ذکر شود که متأسفانه به دلایلی این امر رخ نداد و من فقط ۳ روز مشغول این سریال شده و در قسمت‌های پایانی سریال حضور داشتم. سریال امام علی(ع) شاهکارترین اثر داوود میرباقری است که یکی از دلایل این شاهکار را می‌توان مساله اعتقادی بیان کرد.»

خبرنگار دانش‌آموز: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار