معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

اعلام ویژه برنامه های گرامی داشت سالگرد شهادت آیت الله هاشمی نژاد در مدارس مشهد

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت جوانمرد فاضل، آیت الله هاشمی نژاد در مدارس مشهد مقدس و استان خراسان رضوی برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۴۰۶۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام ویژه برنامه های گرامی داشت سالگرد شهادت آیت الله هاشمی نژاد در مدارس مشهد

علی مهدوی خواه، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: شهید هاشمی نژاد یکی از شخصیت‌های کم نظیر انقلاب اسلامی بود که از سال1342 مرید حضرت امام خمینی (ره) شد و تا پیروزی انقلاب پنج بار دستگیر و تبعید شد؛ اما از هیچ کوششی برای تبلیغ سیره امام دریغ نکرد و در هفتم مهرماه 1360 توسط منافقان کوردل ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: امسال در چهل و دومین سالگرد آن واقعه، مراسم بزرگداشتی در فضاهای پرورشی مشهد مقدس به ویژه در مدارس، اردوگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، پژوهش‌سراها، کانون‌ها، مراکز مشاوره و دارالقرآن‌هایی که به نام این شهید برزگوار، نامگذاری شده است، برگزار می شود.

مهدوی خواه گفت: بر اساس برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی ابلاغ شده به مدارس، اجرای برنامه‌های مناسبتی در مدارس و فضاهای پرورشی از طریق و مسیر تشکل‌های دانش‌آموزی اجرایی می‌شود و دانش‌آموزان در قالب تشکل‌های دانش‌آموزی، اقدام به برنامه ریزی، طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع از جمله برگزاری مسابقه کتابخوانی، طراحی و توزیع بروشور، اجرای مراسم دعاخوانی، اجرای محفل انس با قرآن و اجرای پویش در فضای مجازی برای گرامیداشت مراسم سالگرد شهید هاشمی نژاد می کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی، ماموریت دارد که از تمام فرصت‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی برای انتقال مفاهیم دینی، ارزشی و انقلابی و آشنا کردن دانش‌آموزان با سیره بزرگان دینی و انقلابی استفاده کند.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار