استاندار اردبیل:

تولید ثروت از طریق علم امکان‌پذیر است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت در عصر معاصر تولید ثروت تنها از مسیر علم و دستیابی به فناوری‌های جدید امکان‌پذیر است.

کد مطلب: ۱۴۰۶۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تولید ثروت از طریق علم امکان‌پذیر است

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان لاله اردبیل اظهار کرد: در گذشته موضوع انشا علم یا ثروت بیان می‌شد که اکثر دانش‌آموزان نیز علم را برتر از ثروت می‌دانستند در حالی که در دنیای تحول یافته امروز مبنای ثروت، علم و خلاقیت است.

وی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم به ثروت و تحول اقتصادی دست پیدا کنیم باید از ظرفیت نخبگان علمی، ایده‌ها و خلاقیت‌های آنها استفاده کنیم و بر همین اساس دنیا امروز در حال رقابت برای جذب نخبگان است.

استاندار اردبیل گفت: این موضوع که نخبگان در کشورمان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، مطلب درستی است اما باید به سمتی حرکت کنیم تا این نخبگان در کشور در عرصه‌های مختلف به‌کارگیری شده و در تولید ثروت این مملکت از ظرفیت آنها بهره‌برداری شود.

عاملی افزود: دنیا به سمتی حرکت می‌کند تا در سایه علم، ایده‌ها، خلاقیت‌های نوین و بهره‌گیری از توان نخبگان تولید ثروت را انجام دهد که ما نیز شایسته است از این غافله عقب نمانده و در این مسیر حرکت واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دیگر دوران کارهای یدی و دستی سپری شده و امروز در عصر تحولات علمی باید از ظرفیت علم و خلاقیت‌های نوین در این عرصه استفاده کرده و به سمت تولید ثروت حرکت کنیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: کشوری که به علم توجه نداشته باشد، قطعاً در آینده فقیر خواهد بود و این فقر دیگر قابل جبران و درمان نخواهد بود.

عاملی تسخیر دنیا را بر محوریت هوش مصنوعی و علوم و فناوری‌های جدید یادآور شد و بیان کرد: بیش از ۱۲۰ سال است که در این کشور به فروش نفت و امرار معاش از این طریق عادت کردیم در حالی که این روش درست کشورداری نیست و ضرورت دارد در کنار این سرمایه و نعمت عظیم الهی، توجهی به نخبگان و صاحبان علم و دانش داشته باشیم تا تولید ثروت به معنای واقعی انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما کشور فقیری از لحاظ نیروی انسانی نیستیم و باید قدر این نیروی انسانی توانمند را بدانیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان خطاب به دانش‌آموزان تصریح کرد: هر کس در کلاس درس به تضعیف علم و دانش اقدام کند، بدانید خائن است و به هیچ وجه صحبت‌ها و مطالب او را مورد توجه قرار ندهیم.

عاملی از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست تا امکانات مناسبی را برای مدارس مناطق محروم در قالب کلاس‌های کنکور فراهم کند تا با استفاده از ظرفیت معلمان و اساتید برجسته این دانش‌آموزان در یک مدرسه جمع شده و برای آنها دوره‌ها و کلاس‌های مهارت تست‌زنی و آموزش درست کنکور و امتحانات پایانی و نهایی منتقل شود.

وی موضوع توانمندسازی در عرصه زندگی را به دانش‌آموزان یادآور شد و گفت: در فراز و نشیب زندگی ضرورت دارد هر فرد مهارت‌ها و توانمندی‌های بیشتری را یاد بگیرد که قطعاً این توانمندی‌ها ابزار موفقیت او در مسیر زندگی خواهد بود.

استاندار اردبیل از این مهارت‌ها به عنوان حساب پس‌انداز زندگی یاد کرد و افزود: ۶۰ مهارتی که امروز در سطح جهان به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، مهارت‌های ارزشمندی است که در آن نحوه لباس پوشیدن، حرف زدن، منظم بودن، کار تیمی انجام دادن، جرأت و جسارت داشتن، درست غذا خوردن و… به خوبی آموزش داده می‌شود.

عاملی خاطرنشان کرد: در مسیر موفقیت ما باید این مهارت‌ها را یاد گرفته و بالاتر از همه به نماز اول وقت بها دهیم تا ذکر خدا آرامش بخش زندگی نسل‌های آینده باشد.

کلام اله صفری ، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: امروز سه هزار و ۳۰۰ مدرسه در قالب ۱۲ هزار کلاس درس میزبان ۲۶۳ هزار دانش‌آموز خواهند بود تا سال تحصیلی جدید آغاز شود.

وی تصریح کرد: سال تحصیلی جدید را با شعار «مدرسه اثربخش، مهر مردمی و معلمان تمدن‌ساز» در حالی آغاز می‌کنیم که در ۱۹ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش اردبیل ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی نیز پای کلاس‌های درس حاضر شده تا فرآیند تعلیم و تربیت به صورت رسمی و در سال تحصیلی جدید آغاز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تمام تلاش ما بر این است تا جریان یاددهی و یادگیری را در نظام تعلیم و تربیت به شکل مستمر ادامه داده و زمینه تحول را در این عرصه فراهم کنیم.

صفری افزود: دانش‌آموزان، معلمان و والدین آنها یک جریان ناب آموزشی و تربیتی مؤثری را در سال تحصیلی فراهم می‌کنند تا در دولت مردمی بتوان اهداف نظام آموزش و پرورش را به معنای واقعی تحقق بخشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آغاز سال تحصیلی امسال با ایام آغاز زعامت امام عصر (عج) مقارن شده که مهر مهدوی و هفته بازگشایی مدارس را گرامی می‌داریم و تلاشمان بر این خواهد بود تا در سال تحصیلی جدید در کنار زدودن کاستی‌ها و نقص‌ها، با قدرت و قوت در سنگر تعلیم و تربیت برای نسل آینده تلاشی مؤثر و جهادی واقع‌بینانه داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: تمام مقدمات کار از سه ما پیش در قالب پروژه مهر انجام شده و در کنار توزیع کتاب‌های درسی و ساماندهی معلمان، سعی داریم تا از امروز دانش آموزان سر کلاس‌ها حاضر شده و هیچ کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

گفتنی است اجرای سرود و شعرخوانی، قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان وبه صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت در آغازین روز سال تحصیلی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار