راه یابی ۱۳ اثر به مرحله نهایی نخستین جشنواره تئاتر مردمی حماسه های نامیرا

تبریز(پانا)- دبیر نخستین جشنواره تئاتر مردمی حماسه های نامیرا از راه یابی ۱۳ اثر به مرحله نهایی این جشنواره خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۵۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
راه یابی ۱۳ اثر به مرحله نهایی نخستین جشنواره تئاتر مردمی حماسه های نامیرا

میثم حبیبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره تئاتر مردمی حماسه های نامیرا ذیل کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان برگزار می شود، افزود: این جشنواره برای نخستین بار در کشور ذیل کنگره های ملی است و تنها استان است که در کمیته فرهنگی بخش تئاتر نیز مدنظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: جشنواره تیاتر مردمی حماسه های نامیرا به همت بسیج هنرمندان سپاه عاشورا کار خود را با انتشار فراخوان از خرداد ماه آغاز کرده است و متون نمایشی نیز تا پایان تیر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از بازخوانی و انتخاب متون، آثار تولیدی توسط هیئت بازبینی از یکم تا چهارم شهریور بازبینی شدند.

حبیبی ادامه داد: از شهرستان های بناب، مراغه، مرند، اهر و تبریز ۳۸ نمایش ارسال شده بود که ۲۰ اثر به مرحله بازبینی و پس از بازبینی ۱۳ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

وی گفت: آثار راه یافته به مرحله نهایی چهار اثر در بخش خیابانی و ۹ اثر در بخش صحنه ای است که در بخش صحنه ای سه اثر رقابتی و شش اثر غیر رقابتی است.

حبیبی با بیان اینکه آثار راه یافته از سوم مهر به روی صحنه خواهد رفت، از اجرای نخستین اثر خیابانی در گلزار شهدای وادی رحمت به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی اضافه کرد: نمایش های صحنه ای در مجموعه تئاتر شهر تبریز به صورت رایگان به مناسبت هفته دفاع مقدس و در راستای کنگره ملی شهدا به روی صحنه خواهند رفت و بخش خیابانی نیز همزمان با هفته دفاع مقدس در کنار بازسازی عملیات الی بیت المقدس در پارک موزه دفاع مقدس اجرا خواهند داشت.

حبیبی ادامه داد: آثار راه یافته به این جشنواره فقط مختص شهدای استان هستند و بیشتر شهرستان هایی که کار دادند در حوزه آیینی و مقاومت بودند که به جشنواره های مختص موضوعات خود سوق داده شدند و آثار منتخب این جشنواره به جشنواره استانی تئاتر و جشنواره سراسری بسیج نیز راه می یابند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره حمایت از هنرمندانی که در حوزه دفاع فعالیت داشتند، عنوان و بیان کرد: بیشتر متون نمایشی رسیده به دبیرخانه برای نخستین با نوشته شده اند و یا متونی بودند که سال ها بدون توجه به موضوع مانده بودند چراکه موضوع آثار مختص چهره شهدای استان و اتفاقات روی داده برای رزمندگان استان در دفاع مقدس است.

حبیبی با بیان اینکه هر رویداد فرهنگی و هنری تاثیر مثبت و مشخصی دارد و به مروز زمان اهداف آن محقق می شود ابراز امیدواری کرد با حمایت از هنرمندان توسط متولیان امر بتوان گام های موثر در این راستا برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار