مانور زلزله «ساعت صفر» نیروهای امداد و نجات استان را در نظرآباد گرد هم آورد

خبرگزاری پانا:همزمان با سومین روز از هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، اولین مانور زلزله «ساعت صفر» استان البرز در شهرستان نظرآباد برگزار شد و بدین ترتیب دستگاه های خدماتی، امداد و نجات بدون هماهنگی قبلی در این شهرستان گردهم آمدند تا آمادگی دستگاه ها در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی ارزیابی شود.

کد مطلب: ۱۴۰۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ابوالقاسم باقری مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در حاشیه مانور زلزله هدف از این اقدام را سنجش و ارزیابی آمادگی دستگاه های خدماتی و امداد و نجات استان و همچنین بررسی وضعیت امکانات و تجهیزات مورد نیاز در در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی عنوان کرد.

باقری افزود: در این مانور فرضی زلزله ای به بزرگی 1/6 ریشتر در شهرستان نظرآباد به دستگاه های امداد و نجات و خدماتی استان اعلام شد تا میزان آمادگی آنان در برابر این حادثه طبیعی ارزیابی شود.

وی خاطر نشان کرد: حضور دستگاه هایی همچون؛ هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، شرکت توزیع برق، شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، اداره کل بهزیستی، شرکت پخش فرآورده های نفتی، مخابرات، بنیاد مسکن، آتش نشانی شهرستانهای نظرآباد و ساوجبلاغ در مانور زلزله فرضی زلزله و بررسی میزان آمادگی و حضور این دستگاه ها از جمله نکات قابل توجه در این مانور بود.

مدیرکل بحران استانداری البرز همچنین یادآور شد: در طول هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، برنامه های مختلفی پیش بینی و اجرا شد تا مروری بر توانمندی‎های استان در مقابله با بحران‎های ناشی از بلایای طبیعی، زمینه‎های پیشگیری و آمادگی عمومی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار