مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران:

معاون آموزشی باید مخاطب شناس باشد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با اشاره به اینکه معاون آموزشی در مدرسه یک مدیر و راهبر است، ویژگی بارز معاون آموزشی را مخاطب‌شناسی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزشی باید مخاطب شناس باشد

جلسه معاونین آموزشی مدارس ابتدایی با عنوان دوره آموزشی طرح بهداشتی بازگشایی مدارس و با حضور هادی زمانی نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، مهناز اعتمادی معاون آموزش ابتدایی، سید جواد فیاضی، معاون پرورشی و تربیت بدنی، طیبه شفیعی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع منطقه در سالن شهید پیچک برگزار شد.

هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با تبیین نقش اثرگذار و مهم معاونین آموزشی در مدارس اظهار کرد: «معاون آموزشی در مدرسه یک مدیر و راهبر است، به جهت نقش معاون آموزشی در مدارس و وجود بیشترین ارتباط با معلمان، اولیا و دانش آموزان، مخاطب شناسی قدم اول معاونین آموزشی است و ارتباط با مخاطبین را تسهیل می کند. رسالت اصلی روانشناسی تربیتی به کار بستن قواعد و یافته‌های مختلف روانشناختی در فرایند تعلیم و تربیت است و از محورهای اساسی آن بحث از «ویژگی های یادگیرنده» یا تربیت شونده است.»

زمانی نژاد اضافه کرد: «این محور که ما از آن به مخاطب شناخت یا مخاطب شناسی یاد می کنیم، ارتباط موثر، فراگیر و یادگیرنده را سهل و آسان می‌کند و از دشواری های آموزش و یادگیری می کاهد.»

وی در ادامه با اشاره به مهارت خودمدیریتی و ضرورت آن در محیط شغلی بویژه در مدارس و در ارتباط با معلمان و دانش آموزان افزود: «خودمدیریتی در آمادگی برای آینده، کنترل شرایط فعلی، توجه و دقت به کارتان، به شما کمک می‌کند و به شما آموزش می‌دهد که در صورت بروز خطا، چطور شرایط را بهبود ببخشید.»

هادی زمانی نژاد اذعان کرد: «خودمدیریتی به شما این امکان را می‌دهد که بهره‌‌ وری خود را به حداکثر برسانید، عملکرد خود را در محیط کار بهبود ببخشید و به اهداف حرفه‌ای خود برسید. بهبود مهارت‌های خودمدیریتی می‌تواند به اشتغال و مدیریت بهتر مسیر شغلی شما کمک کند، هنگامی که از مهارت مدیریت خود برخوردار هستید، کارهای احتمالی را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی می‌کنید. این امر باعث می‌شود که در محیط کار تاثیرگذارتر باشید، این خودمدیریتی موجب پیشرفت شما نیز خواهد شد.»

مهناز اعتمادی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه 4 تهران با تاکید بر داشتن خلاقیت، سعه صدر و تعامل و ارتباط موثر، معاونین آموزشی را یاری گر و راهبر بیان کرد و گفت: «معاونین آموزشی خط مقدم اجرای برنامه های آموزشی مدارس هستند و از سوی دیگر حلقه ارتباطی همه ارکان آموزشی و پرورشی مدرسه، دانش آموزان و اولیا هستند، همین امر نقش کلیدی و اثربخش آنها را در مدارس نشان می دهد.»

وی افزود: «با توجه به نقش مهم به روز بودن معاونین آموزشی و تسلط بر مباحث آموزشی، ارزشیابی و برنامه های مقطع ابتدایی یک ضرورت است، معاون آموزشی باید برای برنامه سالانه خود یک چشم‌انداز داشته باشد و بتواند پایان هر سال تحصیلی عملکرد خود را ارزیابی کند.»

گفتنی است این جلسه به عنوان دوره آموزشی ضمن خدمت در راستای اقدامات پروژه مهر و بازگشایی مدارس برای معاونین آموزشی منظور خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار