سرپرست گروه سرود بین‌المللی زهرائیون در گفت‌وگو با پانا :

آموزش و‌پرورش می‌تواندحلقه اتصال گروه‌های سرود دانش آموزی و هنرمندان باشد

تهران (پانا) - سرپرست گروه سرود بین‌المللی زهرائیون می گوید جایگاه سرود در کشور ارتقا یافته و انتظار است از گروه های سرود سراسر کشور حمایت شود.

کد مطلب: ۱۴۰۲۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و‌پرورش می‌تواندحلقه اتصال گروه‌های سرود دانش آموزی و هنرمندان باشد

گروه سرود بین‌المللی زهرائیون از سال ۹۵ کار خود را در زمینه سرود آغاز کرده و در حال حاظر با ۶۰ عضو، موفق به تولید ۴۷ اثر به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی شده است. این گروه که از شهر کوت عبدالله در شهرستان کارون استان خوزستان برخاسته، اجراهای متعددی در کشورهای عربی، جبهه مقاومت، آستان قدس رضوی، مسجد مقدس جمکران، برنامه های صدا و سیما، شبکه های استانی و سراسری داشته است که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

علی‌اکبر فلاحی، سرپرست گروه سرود زهرائیون در گفت‌و‌گو با پانا در رابطه با ارزیابی‌اش از جایگاه سرود در ایران گفت: «خوشبختانه سرود در سال‌های اخیر بسیار دیده شده و به دلیل وارد شدن ایده‌های جدید به سرود که آن را از صرفا ایستاده خواندن خارج کرده‌اند، از جایگاه بهتر و وزین تری برخوردار است.»

وی در ادامه اذعان کرد: «باتوجه به اینکه سرودها از نظر ملودی، شعر و محتوا عامه‌پسندتر شده‌اند و مردم قبول کرده‌اند که یک گروه سرود می‌تواند محتوایی سالم و درستی را به فرزندانشان ارائه دهد، استقبال مردم بسیار افزایش یافته و جایگاه خاصی بین عموم پیدا کرده است. به همین علت اکثر برنامه‌ها یک بخش سرود در چیدمان خود دارند.»

فلاحی که به عنوان جوان برتر استان خوزستان شناخته شده است گفت:« انتظار می‌رود که حمایت‌ها به نحوی باشد که همه گروه‌های سرود از سراسر کشور مورد توجه قرار بگیرند تا همه بتوانند پیشرفت کنند.»

برنامه «هماهنگ»، برگ جدیدی برای سرود

سرپرست گروه سرود زهرائیون ضمن اشاره به برنامه «همآهنگ»، اولین برنامه استعدادیابی سرود در کشور که از دو شبکه نسیم و افق پخش می‌شد بیان کرد: «برنامه هماهنگ، برنامه جدیدی بود و از زاویه دیگری به سرود نگاه می‌کرد. در این مسابقه، علاوه بر خوانش نفرات، محتوای شعر و نمایش هرکدام از امتیاز بالایی برخوردار بودند. برنامه هماهنگ، برگ جدیدی برای سرود بود که سطح انتظار و خواسته‌ها را فراتر برد و از آن به بعد مردم به دنبال کارهای فاخرتری هستند.»

وی افزود: «گروه ما باوجود عدم سابقه کار نمایشی توانست در ایام قبل از مسابقات با تمرین و تلاش اعضا، این موضوع را نیز به یکی از نقاط قوت خود تبدیل کند و خوشبختانه توانست افتخار آفرین باشند. پس از مسابقه نیز مردم نسبت به گروه لطف داشتند که نشان می‌دهد که کار گروه مورد پسند عموم واقع شده و این موضوع در روحیه اعضا و آینده‌شان بسیار تاثیر گذار است.»

فلاحی ضمن اشاره به تولید چندین سرود با مضمون اربعین حسینی گفت: «در ایام اربعین هرساله به دعوت موسسات فرهنگی هنری از ایران یا عراق، به کشور عراق اعزام می‌شویم و برای زوار، سرودهای فارسی-عربی را اجرا می‌کنیم. امسال هم توفیق داشتیم و در عمود ۴۳۰ مستقر بودیم و برای زائرین سرودها را به صورت زنده اجرا می‌کردیم که بسیار لذت بخش بود.»

آموزش و پرورش یکی از بزرگترین پتانسیل های جذب، تشکیل و توسعه گروه‌های سرود را دارد

فلاحی با اشاره به ظرفیت‌های آموزش و پرورش در سرود دانش آموزی گفت: «آموزش و پرورش می‌تواند یکی از بزرگترین پتانسیل های جذب، تشکیل و توسعه گروه‌های سرود باشد. چرا که افراد تشکیل دهنده گروه‌های سرود، نوجوان‌ها و دانش‌آموزان هستند که مستقیما زیر نظر آموزش پرورش هستند. آموزش و پرورش با اجرای طرح استعدادیابی در مدارس، می‌تواند با دانش‌آموزان، سرود را با مضامین آیینی و مذهبی به صورت حرفه‌ای جلو ببرد و بین فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموز در مقاطع مختلف، حلقه اتصال ایجاد کند.»

هر ایرانی، یک استعداد است

سرپرست گروه سرود زهرائیون خطاب به نوجوان‌ها گفت:« هر ایرانی، یک استعداد است و در همان راستا می‌تواند برای ایران افتخارآفرین باشد. پس استعداد خود را کشف کنید و آن را پرورش دهید و شکوفا کنید که در پرورش و شادابی روحیه شما نیز بسیار تاثیرگذار است.»


خبرنگار: سیده زهرا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار