غیبت عجیب قهرمان المپیک ‌در لیست اتحادیه جهانی کشتی‌!

تهران (پانا) - اتحادیه جهانی کشتی پس از مدت‌ها لیستی از روس‌هایی که در پیکار‌های جهانی حضور خواهند داشت را منتشر کرد که در کمال تعجب قهرمان المپیک جایی در این لیست ندارد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
غیبت عجیب قهرمان المپیک ‌در لیست اتحادیه جهانی کشتی‌!

اتحادیه جهانی کشتی سرانجام پس از مدت‌ها اسامی آزادکاران روسیه را برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ منتشر کرد، اما در اقدامی عجیب نام زائوربک سیداکوف، قهرمان المپیک و جهان در لیست منتشر شده به چشم نمی‌خورد.

سیداکوف با وجود برتری مقابل چرمن ولیف در رقابت انتخابی وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد روسیه برای حضور در پیکار‌های جهانی، گویا شانس اعزام به صربستان را از دست داده است.

هنوز به صورت رسمی متولیان کشتی روسیه به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند، اما چندی پیش عکسی از سیداکوف با لباس نظامی منتشر شد و گفته می‌شود از آنجا که اتحادیه جهانی کشتی صریحاً اعلام کرده هرگونه حمایت از جنگ اوکراین به هر نحوی با محرومیت از شرکت در رقابت‌های بین‌المللی و جهانی همراه خواهد بود به همین دلیل نیز از حضور قهرمان عنواندار روس در بلگراد جلوگیری شده است.

طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی حضور کشتی‌گیران روس در رقابت‌های جهانی منوط به اعلام برائت از مشارکت و حمایت از جنگ اوکراین بوده، ضمن اینکه همه کشتی‌گیران روسیه یا بلاروس به عنوان ورزشکاران بی‌طرف انفرادی، بدون هیچ گونه پرچم یا ارجاع به کشور مربوطه خود در پیکار‌های جهانی مسابقه می‌دهند و در صورت اعطای مدال به این ورزشکاران، سرود ملی آن‌ها پخش نخواهد شد.

ترکیب اولیه تیم ملی کشتی آزاد روسیه برای حضور در جهانی صربستان که توسط اتحادیه جهانی منتشر شده است به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: زائور اوگوئف

۶۱ کیلوگرم: عباس گادجی ماگومدوف

۶۵ کیلوگرم: شمیل ممدوف

۷۰ کیلوگرم: اوگنی ژربایف

۷۴ کیلوگرم: چرمن ولیف

۷۹ کیلوگرم: احمد عثمان‌اف

۸۶ کیلوگرم: ارسلان باگایف

۹۲ کیلوگرم: ولادیسلاو والیف

۹۷ کیلوگرم: عبدالرشید سعداله‌یف

۱۲۵ کیلوگرم: عبدالله قربانوف

رقابت‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی سال ۲۰۲۳ روز‌های ۲۵ شهریور تا ۲ مهر‌ به میزبانی شهر بلگراد کشور صربستان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار