همزمان با ایام اربعین؛

۱۶ زندانی جرائم غیرعمد در تهران آزاد شدند

تهران (پانا)- مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: ۱۶ زندانی نیازمند جرائم غیرعمد با پیگیری ستاد دیه و همت نیکوکاران در ایام اربعین حسینی از بند زندان رهایی یافتند.

کد مطلب: ۱۴۰۱۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۶ زندانی جرائم غیرعمد در تهران آزاد شدند

حشمت‌الله حیات‌الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران افزود: نیکوکاران استان تهران به تاسی سیره حسینی در ایام اربعین با پرداخت ۱۴ میلیارد ریال بدهی ۱۶ نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد را پرداخت کردند.

وی با اشاره به ضرورت نهاد‌های مردمی در عرصه کمک به زندانیان نیازمند گفت: گره‌گشایی و نجات دیگران، از سیره ائمه اطهار است که در ایام خاص مذهبی مانند اربعین بیش از ایام دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد.

عضو هیئت امنای ستاد مردمی دیه نمایندگی استان تهران ادامه داد: همزمان با اربعین حسینی و کمک ۱۴ میلیارد ریالی نیکوکاران استان تهران، بدهی ۱۵ زندانی مرد و یک زندانی زن را پرداخت کرده و به کانون خانوده بازگرداندند.

خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را دارند می‌توانند در صورت تمایل با شماره تلفن ۸۸۸۶۲۰۲۷ تماس و با مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه سوم با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

ستاد دیه کشور پس از برگزاری موفق طرح «هر مسجد، آزادی یک زندانی غیرعمد» در برخی از استان‌ها در محرم و صفر امسال تلاش کردند با بهره‌مندی از ظرفیت هیئات ثابت و تکایای سیار حسینی در بازه زمانی یکم محرم‌الحرام تا ظهر اربعین، زمینه آزادی زندانیان جرام غیرعمد را فراهم کنند؛ بدهکاران مالی که نه با ارتکاب اعمال مجرمانه، بلکه به صرف ناتوانی در تامین دیون خصوصی ناشی از دریافت «وام» یا «قرض» روانه زندان شده و تحقیقات دایر بر احراز ناتوانی مالی این مددجویان نیازمند نیز از سوی مراجع ذیربط تایید شده است.

علاوه بر ۱۶ زندانی که در ایام اربعین حسینی از بند زندان رهایی یافتند، ۳۷ زندانی جرایم غیرعمد استان تهران از ابتدای محرم امسال آزاد شدند از این تعداد، سه مددجو زن و ۳۴ مددجو مرد بودند که با جلسات متعدد، شکات بخشی از طلب خود را بخشیدند و ۵۵ میلیارد ریال نیز توسط نیکوکاران فراهم شد.

اکنون ۱۲هزار و ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند که از این تعداد ۲۶۹ زن و ۱۲هزار و ۱۸۱ مرد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار