حیدری در گفت‌و‌گو با پانا:

اربعین حسینی نشان‌دهنده اتحاد و همبستگی مسلمانان است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مراسم اربعین حسینی را نشان‌دهنده وحدت، اتحاد و همبستگی مسلمانان دانست و گفت امروز باید از اربعین به عنوان ژئوپلیتیک جهان اسلام یاد کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
اربعین حسینی نشان‌دهنده اتحاد و همبستگی مسلمانان است

شهریار حیدری در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «امروز باید از اربعین به عنوان ژئوپلیتیک جهان اسلام یاد کرد. بزرگترین همایش و قدرت مذهبی و فرهنگی جهان اسلام است که در تاریخ بشریت چنین همایش بزرگی سابقه نداشته است.»

وی افزود: «هرسال قریب به ۲۰ میلیون نفر از جمعیت شیعیان جهان و اهل سنت در این مراسم باشکوه حضور پیدا می‌کنند. خوشبختانه ابتکار این کار توسط جمهوری اسلامی ایران و مردم و دولت عراق انجام شد که ابتکار بسیار خوبی بود.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: «از همه مسئولان و مقامات اجرایی کشور که این مراسم را مدیریت کردند، تشکر می‌کنم. این روند حدود ده سال است که جریان دارد و هرسال نیز با استقبال بیشتری مواجه می‌شود.»

نماینده گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس، مراسم اربعین حسینی را نشان‌دهنده وحدت، اتحاد و همبستگی دانست و افزود: «مردم ایران و عراق با عشق، علاقه و انگیزه این ارتباط را توسعه دادند. جا دارد از مردم اقلیم کردستان عراق نیز برای همکاری با زائرین تشکر کنم که امسال به شکل سازمان یافته تجربه اول مردم اقلیم کردستان عراق بود که استقبال خوبی کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار