جشن خودکفایی ۲هزار مددجودر اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل کمیته امداد اردبیل گفت اوایل مهرماه جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی کمیته امداد این استان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۹۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جشن خودکفایی ۲هزار مددجودر اردبیل برگزار می‌شود

علیرضا حسین نژاد، مدیرکل کمیته امداد اردبیل در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان اظهار کرد: ۷.۲ درصد جمعیت و ۱۱ درصد خانوارهای استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد هستند که از خدمات متنوع این نهاد بهره مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این کمیته امداد خدمات بیمه پایه و مکمل به مددجویان ارائه می‌کرد که از سال ۹۶ این مسئولیت هم برای مددجویان شهری و هم روستایی به بیمه سلامت واگذار شد و ما هم اکنون ارائه کننده خدمات بیمه مکمل هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان به وجود ۹۵۰ بیمار زمینگیر و صعب العلاج اشاره کرد و گفت: هزینه‌های نگهداری و تهیه پوشینه آنها بسیار سنگین است و ماهانه دو میلیون تومان هزینه برای این افراد پرداخت می‌شود که از توان کمیته امداد خارج است.

حسین نژاد ادامه داد: در کنار بیماران صعب العلاج و زمینگیر ما با پدیده سالمندی نیز روبرو هستیم که از مجموع ۸۹ هزار مددجوی کمیته امداد ۲۹ هزار نفر از آنها مددجویان سالمند و بالای ۶۰ سال هستند.

وی گفت: از ۱۲۰ هزار سالمند شناسایی شده در استان ۲۶ درصد تحت پوشش کمیته امداد هستند که به طور مستمر از خدمات کمیته امداد بهره مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اضافه کرد: اولویت اصلی ما توانمندسازی و اشتغال مددجویان است و همکاری خوبی را در استان با دستگاه‌های مختلف انجام می‌دهیم تا به این روند شتابی مضاعف ببخشیم.

حسین نژاد بیان کرد: کمیته امداد در بحث آموزش، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مهارت آموزی نیز حرکت‌ها و اقدامات مناسبی را آغاز کرده و برای پنج دهک بالای جامعه از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت تسهیلات اشتغالزا مدنظر است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۵ هزار و ۶۰۰ مددجو از تسهیلات اشتغالزای کمیته امداد بهره مند شدند و ما با حضور رئیس کمیته امداد کشور اوایل مهرماه شاهد برگزاری جشن خودکفایی برای دو هزار مددجو خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: نهاد کمیته امداد برخلاف سایر نهادها درصدد تولید فقر نیست بلکه تلاش بر این است تا افراد تحت پوشش به تدریج از صفحه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

حسین نژاد گفت: ۱۵۲ پزشک در این استان حامی طرح اکرام ایتام و محسنین هستند تا در این جریان خیرخواهانه که ۷ هزار یتیم تحت پوشش هستند پزشکان نیز سهیم باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار